رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه با بی‌‌نظمی در فعالیت‌های قرآنی مواجه هستیم، گفت: ایجاد نظم با یک عزم جدی برای همگرایی نهاد‌های قرآنی در راستای پیشبرد اهداف قرآنی یک ضرورت است.
کد خبر: ۴۱۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی قرآنیان خراسان رضوی که ۲۷ فروردین‌ماه به میزبانی ایکنا برگزار شد، گفت: درحال حاضر برگزاری خیلی از فعالیت‌ها و جلسات قرآنی هماهنگی و نظم لازم را ندارد که ورود به این عرصه جهت نظم بخشی مستلزم کار جهادی است.
وی اضافه کرد: کار قرآنی با یک نهاد، سازمان و یا اداره به تنهایی قابل پیشرفت نیست بلکه عزم جدی همه نهادها و سازمان‌ها را می‌طلبد.
مهدوی‌خواه با بیان اینکه همگرایی نهادهای قرآنی در راستای پیشبرد اهداف قرآنی یک ضرورت است، ابراز کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خراسان رضوی نامش هست اما از سوی این شورا فعالیت قابل توجهی در این راستا صورت نمی‌گیرد و می‌توان گفت عملا چنین نهادی در استان وجود ندارد.
وی گفت: ایجاد یک پایگاه و جایگاه برای اطلاع‌رسانی جلسات و فعالیت‌های قرآنی ضروری است چرا که مسابقات، جلسات و فعالیت‌های قرآنی زیادی در سطح استان برگزار می‌شود اما تعداد محدودی از آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: از ۲۱ فروردین مسابقات قرآن آموزش و پرورش در استان در حال برگزاری است و تا ۱۴ اردیبهشت ماه ادامه دارد اما تبلیغات و اطلاع‌رسانی ضعیف بوده است و تعداد محدودی از برگزاری این مسابقات مطلع هستند.
مهدوی‌خواه ضمن ابراز خرسندی از مشارکت اداره‌کل اوقاف استان در برگزاری مسابقات استانی قرآن شکوفه‌ها بیان کرد: امید است کلیه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها در راستای پیشبرد اهداف قرآنی با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند. 
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان پرداختن به وقف قرآنی را یک ضرورت برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه وقف‌های قرآنی در استان محدود است در جهت ترویج به منظور ایجاد وقف با نیت قرآنی نیز باید اقدامات اساسی از سوی مسئولان امر صورت گیرد که در همین راستا طرح مشترکی با اداره اوقاف در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار