رابطان فرهنگی دادگستری باید در حوزه‌های قضایی موثر و میدان دار فعالیت‌های فرهنگی و دینی باشند.
کد خبر: ۴۱۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین فروتنی، سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری خراسان رضوی گفت: مجموعه‌های فرهنگی حوزه‌های قضایی استان با هدف کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری و شورای حل اختلاف با ترویج فرهنگ صلح و سازش بین مردم و تکریم ارباب رجوع فعالیت بیشتری داشته باشد. 

وی افزود: از وظایف رابطین فرهنگی این هست که با ترویج اخلاق حرفه‌ای و دینی در بین کارکنان دادگستری وارباب رجوع‌ها زمینه تقوای بیشتر در بین افراد جامعه را افزایش دهند و اختلافات را در بین افراد جامعه کم کند. 

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری خراسان رضوی گفت: ما در بعضی از مجموعه‌های فرهنگی با کاستی‌ها و کمبودهای مواجه هستیم که با تبادل نظر با شما رابطین فرهنگی انشالله این کاستی‌ها را کم خواهیم کرد تا در حوزه‌های قضایی کارایی و فعالیت بیشتر رابطین فرهنگی را شاهد باشیم. 

سید وحید عاملی، دبیر اجرایی همایش هم گفت: در این همایش ۵۵ رابط دادگستری و شورای حل اختلاف از استان حضور دارند که برنامه‌های سال ۹۶ دادگستری خراسان در حوزه فرهنگی، توجیه رابطین فرهنگی و شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها از اهداف برگزاری این همایش توجیهی است. 

وی افزود: مهمترین وظایف رابطین فرهنگی در دو حوزه فرهنگ دینی و سازمانی و فرهنگ عمومی که برون سازمانی است. 

مسول دفتر معاونت فرهنگی دادگستری خراسان رضوی گفت: در این همایش دو روزه کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی برای رابطین فرهنگی در نظر گرفته شده است. 

عاملی گفت: برگزاری چنین همایش هاو تبادل نظرات رابطین فرهنگی به شناسایی موانع و مشکلات فرهنگی حوزه خلیج قضایی دادگستری کمک بسیاری می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار