آئین تقدیر و تشکر از امدادگران هلال احمر در دو حادثه سیل تایباد و زلزله فریمان با حضور مسئولان هلال احمر، استاندار خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان امروز صبح در تالار اطلسیه مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی ،مصطفی محمدیون در مراسم تجلیل از امدادگران و نجاتگران فعال در حوادث اخیر خراسان رضوی، اظهار داشت: مسولان جمعیت هلال احمر کشور جهت رسیدگی به امور زلزله‌زدگان در فاصله کمتر از 3 ساعت از تهران وارد منطقه محل حادثه شدند و این مجموعه مردمی هیچگاه مردم را تنها نمی‌گذارد و تمام سعی و تلاشمان ارائه بهترین خدمات و امکانات با برترین تجهیزات است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه آموزش و آگاهی لازم امتیاز مثبتی در جهت ارائه بهترین اقدام در زمان وقوع حوادث و بلایا است، خاطرنشان کرد: بی‌شک تهیه، تدارک و ایجاد ظرفیت‌های آموزشی برای عموم مردم سبب کاهش خسارات و تلفات در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی همچون زلزله می‌شود و این مهم در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد و در این رابطه مانورهای مختلفی در طول سال در جهت آمادگی هرچه بیشتر و بهتر جهت مقابله با این بلایا و تصمیم‌گیری مناسب‌تر و مطلوب‌تر در زمان حادثه برگزار می‌شود.
استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: در شرایط فعلی فضای محبت و همکاری میان مجموعه های مختلف جاری است و در هر نقطه ای که مشکلی به وجود بیاید همه برای حل آن مشکل تلاش می کنند. 
علیرضا رشیدیان افزود: خراسان رضوی به دلیل قرار گرفتن 65 درصد آن روی گسل زلزله و پتانسیل 30 درصدی آن در حوزه سیل شرایط بسیار خاصی را دارا می باشد. 
وی با اشاره به اینکه باید تدابیر مناسب در خصوص بروز حوادث در عرصه های مختلف در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های لازم و تجهیز امکانات موجود از جمله اقداماتی است که می تواند زمینه بروز خسارات احتمالی را کاهش دهد. 
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سیل بزرگ تایباد و زلزله فریمان روستاهای بسیار زیادی از استان را تحت تاثیر قرار داد ولیکن با اقدمات به موقع شرایط مناسبی برای مردم حادثه دیده به وجود آمد. 
رشیدیان با بیان اینکه اقدمات هلال احمر استان خراسان رضوی قابل تقدیر است، تصریح کرد: باید به صورت ویژه از همه تلاشگرانی که در این عرصه خدمات ارزشمندی را ارائه کردند به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد. 
همچنین دکتر سیدمجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، اظهار داشت: از نخستین لحظات و دقایق وقوع زلزله سفیدسنگ کلیه نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و امدادرسانی به زلزله‌زدگان این حادثه را به‌ دو صورت زمینی و هوایی صورت دادند
. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه این حادثه با حمایت و پشتیبانی مسئولان جمعیت هلال احمر ایران همراه بود، خاطرنشان کرد: امدادرسانی به‌موقع را در کوتاه‌ـرین زمان ممکن صورت دادیم و با همت نیروهای عملیاتی توانستیم رضایت‌مندی مردم زلزله‌زده را جلب کنیم و در انجام هرچه بهتر این خدمات امدادی شاهد همراهی و همکاری مسئولان استانداری و ستاد مدیریت بحران استان بودیم.
احمدی گفت: در تلاش هستیم تا جامعه‌ای تاب‌آور و ایمن را در زمان حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی داشته باشیم و خوشبختانه در این مسیر تلاش، همراهی و همکاری تمامی مسئولان مربوطه یار‍ی‌گرمان است.
در پایان این آئین از رئیس شعبه و امدادگران شعبه فریمان، تایباد، تربت جام و مشهد تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار