استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: ۶۵ درصد پهنای خراسان رضوی روی گسل زلزله قرار دارد و ۳۰ درصد این مناطق هم سیل خیز است.
کد خبر: ۴۱۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان در مراسم تقدیر از امدادگران و نجاتگران خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: فضای محبت، دوستی و صمیمیت در کشور جاری است و زمانی که حادثه‌ای در گوشه‌ای از کشور رخ می‌دهد بلافاصله مردم فهیم ایران با تمام امکانات به یاری حادثه‌دیدگان می‌شتابند.
 
۶۵ درصد پهنای خراسان رضوی روی گسل زلزله قرار دارد
 
وی بیان کرد: 65 درصد پهنای خراسان رضوی روی گسل زلزله قرار دارد و 30 درصد این مناطق هم سیل خیز است و باید تدابیر لازم قبل از وقوع حادثه دیده شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در یک ماه اخیر دو حادثه سنگین در استان داشتیم که یکی سیل تایباد و دیگری زلزله سفید سنگ بود، زلزله‌ای که مناطقی از چند شهرستان استان را تحت تأثیر قرار داد و در جهت ارزیابی به‌موقع، امداد و نجات، اسکان و بازسازی اقدامات خوب و به‌موقعی در این مناطق صورت پذیرفت.

رشیدیان گفت: در این حوادث شاهد حضور به‌هنگام و به‌موقع تمامی مجموعه‌های امدادی استان از جمله نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بودیم و در این رابطه از تمامی مسئولان و امدادگران و نجاتگران این مجموعه مردمی به‌‎ویژه در شهرستان‌های مشهد، تایباد، فریمان، تربت‌‍جام و سرخس تقدیر و تشکر می‌کنم.

همچنین سیدمجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار داشت: از نخستین لحظات و دقایق وقوع زلزله سفیدسنگ تمامی نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و امدادرسانی به زلزله‌زدگان این حادثه را به‌ دو صورت زمینی و هوایی صورت دادند.

وی افزود: توزیع 2639 چادر، 3909 تخته پتو، 2244 قطعه موکت، بیش از 20 تن برنج، 16 هزار و 904 کیلوگرم انواع حبوبات، کنسرو، چای و روغن وهمچنین ست ظروف و پک بهداشتی توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه این حادثه با حمایت و پشتیبانی مسئولان جمعیت هلال احمر ایران همراه بود خاطرنشان کرد: امدادرسانی به‌موقع را در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن صورت دادیم و با همت نیروهای عملیاتی توانستیم رضایت‌مندی مردم زلزله‌زده را جلب کنیم و در انجام هرچه بهتر این خدمات امدادی شاهد همراهی و همکاری مسئولان استانداری و ستاد مدیریت بحران استان بودیم.

احمدی گفت: در تلاش هستیم تا جامعه‌ای تاب‌آور و ایمن را در زمان حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی داشته باشیم و خوشبختانه در این مسیر تلاش، همراهی و همکاری تمامی مسئولان مربوطه یاری‌گر ما است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار