معاون اقتصادی شهردار مشهد خبر داد:
سیاست فروش سهم الشرکه شهرداری در پروژه های مشارکتی ابتکاری اثرگذار و سلامت است که توسط شهرداری مشهد در حال انجام است و اگر در تمام شهرهای کشور نهادینه شود تاثیربسزایی در رشد وتوسعه شهرها وترقی کشور خواهد داشت.
کد خبر: ۴۱۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمد رضا مزجی ، معاون اقتصادی شهردار مشهد از واگذاری سهم الشرکه شهرداری در پروژه مشارکتی آرمیتاژ گلشن به سرمایه گذار این پروژه خبر داد.
وی اظهار کرد: سیاست فروش سهم الشرکه شهرداری در پروژه های مشارکتی ابتکاری اثرگذار و سلامت است که توسط شهرداری مشهد در حال انجام است و اگر در تمام شهرهای کشور نهادینه شود تاثیربسزایی در رشد وتوسعه شهرها وترقی کشور خواهد داشت.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری مشهد با بیان اینکه فروش سهم الشرکه باعث پرهیز از تصدی گری وچابک سازی سازمانی می شود افزود: ممکن است در ظاهر اینگونه تلقی شود که حضور شهرداری تاپایان پروژه سود بیشتری را به دنبال داشته باشد ولی تجربه ثابت کرده که مخاطرات موجود و احتمال بروز مشکلات در فرایند تکمیل پروژه باعث می شود در نهایت این سود کاهش یافته و حتی مستهلک شود.
وی با تاکید بر اینکه آورده شهرداری در پروژه های مشارکتی بتدای کار وارد پروژه می شود ولی آورده سرمایه گذار به تدریج اضافه می شود افزود: به عنوان نمونه پروژه ای بود که 15 سال درگیر مشکلات حقوقی بوده و عملا سود حاصل از بین رفت و اگر شهرداری ابتدا سهم خود را واگذار کرده بود می توانست از این آورده مالی استفاده کند.
مزجی تصریح کرد: پروژه گلشن نیز که در حال حاضر 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد از پروژه های مشارکتی خوب مشهد است که در منطقه رو به رشد شهر واقع شده و یقینا وجود چنین پروژه ای در این محدوده باعث رشد سریعترمنطقه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه آورده شهرداری در این پروژه زمین و پروانه است که حدود 45% ارزش پروژه می باشد افزود: با توافق انجام شده با سرمایه گذار سهم الشرکه شهرداری به شرط اتمام پروژه به سرمایه گذار فروخته شده و شریک تجاری ما میتواند با انگیزه بیشتر نسبت به تکمیل و فروش آن اقدام نماید.

 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار