استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی و مشهد به عنوان مرکز و پایلوت سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور معرفی شده است.
کد خبر: ۴۱۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از خبرگزاری تسنیم،علیرضا رشیدیان در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار داشت: به لطف الهی و تلاش پژوهشگران حرکت‌های موثری را در عرصه علمی، پژوهشی و فناوری داشته‌ایم و شاهد رشد و توسعه علمی کشور و استان در دو حوزه کمی و کیفی بودیم.
وی افزود: نخبگان خراسان رضوی در این عرصه افتخارات بزرگی را به ارمغان آوردند و این استان به عنوان قطب کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شناخته شده است و امیدواریم که در سال ۲۰۱۹ که سومین دوره این کنگره بین‌المللی برگزار می‌شود شاهد پیشرفت‌های چشمگیری باشیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهر و استان امام رضا(ع) به عنوان مرکز و پایلوت سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور معرفی شده است، خاطرنشان کرد: بی‌شک با تلاش نخبگان و دانشمندان استان و همکاری مسئولان مربوطه به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.
رشیدیان گفت: تولید ثروت به معنای افزایش سلامت جامعه بدون نگاه به محصول خارجی است و این ستاد توسط سه مجموعه دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی مدیریت می‌شود و دبیری این ستاد به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شده است و جهاد دانشگاهی مسئولیت کمیته اجرایی و دانشگاه فردوسی مسئولیت کمیته علمی آن را بر عهده دارد.
علی‌اکبر شمسیان، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اظهار داشت: در سال ۸۶ اولین کنگره سلول‌های بنیادی در مشهد برگزار شد و در سال ۹۰ اولین کنگره ملی و در سال ۹۴ اولین کنگره بین‌المللی با همکاری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
رئیس دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان یکی از اقدامات شاخص علمی و پژوهشی به مدت سه روز برگزار می‌شود و راه‌اندازی شبکه سلول‌های بنیادی از اقدامات مهم صورت گرفته در گذشته بود و در ایام برگزاری این کنگره سه روزه ستاد استانی سلول‌های بنیادی به‌صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.
امیرعلی حمیدیه ، دبیر ستاد ملی سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در بحث تولید سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در رتبه ۱۵ جهان و اول منطقه قرار گرفته است.
 در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به همت محققان و پژوهشگران ایرانی بیش از ۶۰ مرکز پژوهشی، ۶۷ شرکت دانش بنیان و مراکز جامع سلول‌های بنیادی تبریز، تهران و شیراز، اولین مزرعه کشاورزی بنیادی در کرمان و اولین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بنیادی در کرج راه‌اندازی شده است.
وی افزود: ایران در عرصه دانش‌بنیان روز‌به‌روز در حال پیشرفت است و ایران اسلامی به یکی از قدرت‌های برجسته دنیا در سلول‌های بنیادی تبدیل شده است.
دبیر ستاد ملی سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران در سال ۲۱۰۶ در رتبه ۱۵ جهان و اول منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰۰ مقاله توسط نخبگان و متخصصان ایرانی نوشته شده و این کنگره‌ها به معرفی و ترویج و گسترش این علم می‌پردازد و در گذشته این برنامه‌ها به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد، اما در چند سال اخیر در سطح کشور گسترش یافته و در سال ۲۰۱۷ میزبانی این رویداد بین‌المللی به مشهد داده شد.
احمد وثوق،معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان گفت:  ایران در زمینه دانش سلول‌های بنیادی هم‌سطح با مراکز خوب دنیا در حال رقابت است.
در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پژوهشگاه رویان در زمینه پزشکی تولید و درمان ناباروری جزو اولین مراکز فعال ایران و خاورمیانه است و در زمیمه سلوله‌های بتیادی و جزو اولین‌ها است.
وی افزود در زمینه اصلاح نژادهای دامی و شبیه‌سازی حیوانات پژوهشکده زیست‌فناوری رویان در اصفهان فعال است.
معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان در رابطه با فعالیت‌های این مجموعه در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: با جهاد دانشگاهی خراسان رضوی همکاری‌های خوبی داریم و در این استان مرکزی هم در زمینه سلول‌های بنیادی فعال کرده‌ایم.
وثوق با اشاره به اینکه ایران در زمینه دانش سلول‌های بنیادی هم‌سطح با مراکز خوب دنیا در حال رقابت است، تصریح کرد: در این رابطه تحقیقاتی که انجام می.شود در اختیار کشورهای پیشرفته همچون آمریکا، فرانسه، کره‌جنوبی، ژاپن، چین و غیره قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: ایران هم‌ردیف با مراکز برتر دنیا است و حتی در برخی‌ شاخصه‌ها برتر هستیم و این امکان در تنوع تخقیقات سلول‌های بنیادی ایجاد شده است.
معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه تنوع فعالیت‌ها در زمینه انواع فعالیت‌های ناباروری، بند ناف، ژنیتیکی، سلول‌های بنیادی و غیره در عرصه بالینی و کاربردی است تا قدم مثبتی در درمان بیماران ناعلاج داشته باشیم، گفت: می‌خواهیم که از تشدید و ترویج بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های ژنتیکی خودداری کنیم و برای درمان هر بیمار از مسیر تخصصی‌اش اقدام کنیم و برای هرکس تشخیص مجزایی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار