رییس بسیج رسانه خراسان رضوی در راستای آشنایی با پیشینه روزنامه نگاری و شیوه انتشار روزنامه های کشور از گذشته تا به امروز از موسسه اطلاعات در تهران بازدید کرد.
کد خبر: ۴۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از روزنامه اطلاعات،عباس محمدیان در این نشست ضمن تشریح برنامه ها و دستاوردهای این سازمان، هدف  از تشکیل بسیج رسانه  را هم افزایی، آموزش تخصصی به خبرنگاران، ساماندهی و رفع مشکلات اهالی رسانه برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به قدمت روزنامه اطلاعات و تاثیر  رسانه هایی  مانند کیهان و اطلاعات در  شکل گیری انقلاب اسلامی، افزود: نگاه بسیج رسانه به رسانه های استان فراجناحی و چتر حمایت این سازمان برای همه رسانه ها ست.
رییس بسیج رسانه خراسان رضوی خواستار هم افزایی بیشتر با رسانه های مختلف در استان از جمله روزنامه اطلاعات  شد و  تاکید کرد: بسیج رسانه  با هدف ترویج روحیه همکاری و رفع خلاهای موجود در فضای رسانه  استان  فعالیت دارد.
ضرورت آشنایی اصحاب رسانه با پیشینه روزنامه نگاری*
در این جلسه سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی، محمد غفاریان با اشاره به تاریخچه تاسیس خانه مطبوعات در استان، یادی از پیشسکوتان این عرصه در  استان  داشت وی تصریح کرد:  فعالیت بسیج رسانه هر چند در ظاهر موازی کاری با خانه مطبوعات است  اما در این عرصه به دلیل مظلومیت قشر  زحمتکش و پاکدست خبرنگار  فعالیت همزمان چند نهاد هم لازم  و  می تواند موثر باشد.
غفاریان به ضرورت ساماندهی فعالان رسانه ای در استان اشاره و  پیشنهاد داد تا  یک نظام  کاریابی رسانه ای در بسیج رسانه تاسیس  شود.
وی همچنین به ضرورت آشنایی اصحاب رسانه استان با پیشینه روزنامه نگاری و شیوه انتشار روزنامه های کشور از گذشته تا  به امروز  تاکید و از بازدید  اهالی رسانه مشهد از موسسه اطلاعات در تهران استقبال کرد.
در ادامه این جلسه رییس بسیج رسانه در خراسان رضوی با توجه به پیشنهادات مطرح شده از تشکیل انجمن پیشکسوتان رسانه بزودی در استان خبر داد.
وی همچنین تاکید کرد: بسیج رسانه استان آمادگی برگزاری اردوی دو روزه برای بازدید اصحاب رسانه از موسسه اطلاعات، روزنامه همشهری و کیهان در تهران را دارد.
محمدیان به  سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی پیشنهاد  تهیه مستند زندگی پیشکسوتان عرصه روزنامه نگاری در  استان را مطرح و خواستار همکاری  این پیشکسوت رسانه استان شد.
وی ادامه داد: اینکه به قشر پیشکسوت  رسانه در استان بعد از بازنشستگی بی مهری می شود و از تجربیات آنها بهره نبرده ایم، جای تاسف دارد.
محمدیان بیان کرد: تشکیل انجمن پیشکسوتان رسانه استان را  در راستای گردآوری تجربیات این اساتید  رسانه  و  بهره گیری قشر نوپای رسانه ای از گنجینه تجربه و اطلاعات آنان  در دستور کار این سازمان قرارداده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار