در این جشنواره رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت:جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از سال1376فعالیت خود را آغاز کرد وهم اکنون 650 هزار نفر در کشور وهزار نفر در کشورهای جهان عضو این جامعه هستند.
کد خبر: ۴۱۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸ 20 April 2017
با حضور خیرین داخل وخارج از استان؛اعضای شورای اداری استان-فرهنگیان وگروه های مختلف مردم نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه وبویراحمد در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد.
در این جشنواره که رئیس جامعه خیرین مدرسه سازحضور داشت ، از مهمترین مشکلات استان به خصوص پراکندگی و صعب العبور بودن مناطق مختلف استان و لزوم کمک خیرین برای مرتفع کردن این مشکلات سخن گفته شد و از طرح های ابتکاری مانند هر بانک یک مدرسه به عنوان برخی راه های کمک به رفع مشکل فضای آموزشی صحبت شد.
 
گزارش کامل جشنواره نوزدهم خیرین مدرسه ساز + تصاویر 

در این جشنواره رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت:جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از سال1376فعالیت خود را آغاز کرد وهم اکنون 650 هزار نفر در کشور و هزار نفر در کشورهای جهان عضو این جامعه هستند.
 
 گزارش کامل جشنواره نوزدهم خیرین مدرسه ساز + تصاویر

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کهگیلویه وبویراحمد؛دکتر حافظی گفت:خیرین مدرسه ساز با هدف فراهم سازی امکان تحصیل دانش آموزان وبستر سازی توسعه پایدار تاکنون 37درصد کل مدارس کشور را ساخته اند.
وی تصریح کرد: در سال 77 یک سال پس از تاسیس این مجمع 16 میلیارد و 800 میلیون تومان جمع‌آوری شد که این میزان در سال دوم به 40 میلیارد تومان، سال سوم 80 میلیارد تومان و سال چهارم 132 میلیارد تومان رسید و سال به سال این کمک‌ها در امر مدرسه‌سازی در حال نهادینه شدن است.
 
 گزارش کامل جشنواره نوزدهم خیرین مدرسه ساز + تصاویر

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در سال 88 در دوازدهمین سال فعالیت این مجمع اعتبارات دولتی برای امر مدرسه‌سازی در کشور 386 میلیارد تومان بود در حالی که در همین سال 740 میلیارد تومان کمک خیرین بوده است.
وی گفت:خیرین مدرسه ساز در کهگیلویه وبویراحمد نیز همگام با دولت بخش مهمی از فعالیت مقدس مدرسه سازی را بعهده گرفته است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت:سرمایه گذاری در این امر مقدس علاوه بر اجر معنوی فرد را برای همیشه در جامعه ماندگار خواهد کرد.
هر بانک یک مدرسه
در این همایش استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هر چند دولت تلاش چشم‌گیری برای ساخت مدرسه در این استان انجام داده اما کمک خیرین به مراتب بیشتر از اعتبارات دولتی بوده که سال گذشته دولت تنها 14 میلیارد تومان به امر مدرسه‌سازی در این استان اختصاص داد اما در جشنواره امروز بیش از 16 میلیارد تومان جمع‌آوری و افزون بر 18 هزار متر مربع  زمین اهدا شد که ظرفیت مهمی به شمار می‌رود.
 
گزارش کامل جشنواره نوزدهم خیرین مدرسه ساز + تصاویر 

خادمی بیان کرد: با اجرای دو شعار هر بانک یک مدرسه و هر مدیر یک خیر بخش عمده ای از مشکلات آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود که در سفر هیات دولت به استان در مرداد سال گذشته رئیس بانک مرکزی همه بانک‌های استان را ملزم به این کار کرد که هر بانک با توجه به توان یک مدرسه و فضای آموزشی بسازد.
8 مدرسه ی یک دانش آموزی وجود دارد
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:وضعیت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت در استان باعث شده 760مدرسه 1تا10دانش آموزی فعالیت کنند که 8مدرسه استان فقط یک دانش آموز دارند.

هادی زارع پور گفت:هم اکنون استان به 118مدرسه با 708کلاس درس نیاز دارد.113مدرسه با678کلاس نیاز به تخریب وبازسازی -120مدرسه با720کلاس نیاز به مقاوم سازی و176مدرسه با هزار و56کلاس نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:در3سال اخیر 246مدرسه پیش ساخته بین مدارس عشایری وروستایی استان توزیع شده است.
 
گزارش کامل جشنواره نوزدهم خیرین مدرسه ساز + تصاویر 

وی با اشاره به اینکه ساخت فضای آموزشی در استان در دست اجراست گفت:129کلاس درس در استان بصورت استیجاری هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : حمایت و پشتیبانی خیرین مدرسه ساز بخش مهمی از امر مقدس مدرسه سازی را برعهده گرفته اند.
اهداء73 مدرسه پیش ساخته توسط خیرین
مدیرکل نوسازی؛توسعه وتجهیز مدارس استان هم گفت:خیرین مدرسه ساز تاکنون هزار و200کلاس درس در استان ساخته اند و39طرح با156کلاس با مشارکت خیرین در دست اجراست.

جهان مهرابی گفت:از 87مدرسه پیش ساخته امسال در مناطق استان 73مورد را خیرین اهدا کردند.
لازم به توضیح است د پایان این مراسم از 10 تن از خیرین مدرسه ساز تجلیل شد.
 
گزارش کامل جشنواره نوزدهم خیرین مدرسه ساز + تصاویر
 
برای مشاهده ی گزارش تصویری مراسم بر روی لینک های زیر کلیک کنید
 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار