سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی احداث نخستین مدرسه در مناطق زلزله زده استان در بخش رضویه آغاز شد.
کد خبر: ۴۱۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 20 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، جاسم حسین پور صبح امروز با اعلام این مطلب افزود: با آغاز عملیات اجرایی این مدرسه ، عملیات بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله شش ریشتری 16 فروردین ماه جاری از روز گذشته به طور رسمی آغاز شد.
وی اظهار کرد: با انعقاد تفاهمنامه میان این اداره کل و یک خیر مدرسه ساز در منطقه رضویه، مدرسه ای به تعداد 12 کلاس با حدود 840 متر مربع زیربنا احداث می شود.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد:حدود 10 میلیارد ریال هزینه مورد نیاز احداث این مدرسه است که طبق تفاهم نامه امضاء شده 50درصد این هزینه توسط خیرین و نیمی دیگر توسط این اداره کل تامین خواهد شد.
این مسئول، پیش از این اعلام کرده بود که از مجموع 35 آموزشگاه آسیب دیده در زلزله اخیر 12 آموزشگاه غیرقابل استفاده است اما سایر مدارس قابل استفاده هستند.
وی ادامه داد: 150 میلیارد ریال نیاز فوری برای بازسازی مدارس آسیب دیده است اما بازسازی کامل و قطعی آنها به اعتبار بیش از این نیاز دارد.
زلزله 6 ریشتری 16 فروردین در سفیدسنگ شهرستان فریمان واقع در 100 کیلومتری جنوب شرقی مشهد چند شهرستان استان خراسان رضوی را لرزاند و به 68 روستا خسارت زد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار