پس از گذشت هفت روز از سیل اخیر ،امدادگران هنوز به صورت شبانه روزی به حادثه دیدگان و سیل زدگان امداد رسانی می کنند.
کد خبر: ۴۱۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 20 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:هفته گذشته بر اساس گزارش هواشناسی که از بارندگی در نیمه غربی ایران خبر داده بود، بارش باران مداوم که چندین ساعت به طول انجامید منجر به جاری شدن سیل دراستان‌های نیمه غربی کشور شد که تلفات بسیار زیادی را به دنبال داشت.
این بارش شدید باران بهاری در آخرین جمعه فروردین ماه باعث پر آب شدن رودخانه‌های آذربایجان غربی و موجب طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در شهرستانهای ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، چالدران و نقده شد.

اما با گذشت هفت  روز از سیل اخیر ،امدادگران هنوز در شهرستان هایی مانند نقده و سیلوانا  به صورت شبانه روزی به حادثه دیدگان و سیل زدگان امداد رسانی می کنند.
 
جستجوی پیکر تنها مفقودی سیل در آذربایجان غربی هنوز ادامه دارد
 
حسن محمودی مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار باریش نیوز با اشاره به اینکه امداد رسانی به سیل زدگان هنوز ادامه دارد افزود: ۲۰۵ نفر از پرسنل هلال احمر آذربایجان غربی به ۷ هزار نفر از سیل‌زدگان در ۴۴ روستا امدادرسانی کردند.
 
وی در ادامه با اشاره به اقلام توزیع شده بین حادثه دیدگان گفت: تعداد ۱۹۹ چادر، یک هزار و ۷۴ عدد پتو، ۳۲۰ موکت، ۱۶۰ والور، ۲ هزار و ۶۰۰ بیسکوییت، ۱۷ هزارو ۶۰۰ عدد کنسرو و ۶ هزار و ۴۰۰ عدد آب معدنی توزیع شد تا روستاییانی که در چادرها و کمپ‌های هلال احمر ساکت هستند در آسایش باشند.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: امدادگران هنوز با گذشت 7 روز در جستجوی پیکر تنها مفقودی سیل در آذربایجان غربی هستند.
 
وی ادامه داد: نوجوان ۱۲ ساله اشنویه ای بر اثر سیل مفقود شد و امدادگران عملیات جستجو را ادامه می دهند.
 
محمودی گفت: در بعضی مناطق استان که امکان تردد وسایل نقلیه امدادی وجود نداشت با استفاده از بالگرد به این مناطق رسیدگی شد و شش سورت پروازی انجام گرفته است.
 
میزان خسارت سیل از مرز سه هزار و ۹۰ میلیارد ریال گذشت
 
امیرعباس جعفری ، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار باریش با اشاره به خسارات مربوط به سیل اخیر گفت: میزان خسارت سیل تاکنون از مرز سه هزار و ۹۰ میلیارد ریال گذشته است.
 
وی با اشاره به جزئیات خسارات  ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به پل ها و راه های ارتباطی روستایی، یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به زمین های کشاورزی، ۴۰ میلیارد ریال به آب شرب روستایی و ۳۰۰ میلیارد ریال به سایر منابع استانی شامل تاسیسات دولتی، اماکن عمومی، ابنیه های فنی و راه ها ارزیابی شده است.
 

فرماندار اشنویه در گفت و گو با خبرنگار باریش؛با اشاره به مشکلات شهرستان اشنویه پس از وقوع سیل گفت:در شهرستان اشنویه راه ارتباطی ۲۶ روستا در این شهرستان قطع شده و تاکنون تنها یک مسیر از این تعداد بازگشایی شده است که تردد به سختی در آن صورت می گیرد.

وی ادامه داد:امدادگران در شهرستان اشنویه با تمام توان در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند و جستجوی تنها مفقودی سیل در شهرستان اشنویه در رودخانه گدار هنوز ادامه دارد

100 درصد مشکلات پیگیری نشده است
 

عباس حسن خانی،فرماندار ارومیه نیز در جلسه مدیریت بحران شهرستان ارومیه گفت:سیل به ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی ارومیه خسارت زد و هم اکنون رسیدگی به مناطق بحرانی سیل‌زده در اولویت برنامه دولت در استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان خسارات سیل در ارومیه عنوان کرد: در منطقه سیلوانا در مناطق بالادست ۸ روستا مورد تهدید سیلاب قرار داشت که دستگاه‌های حاضر در منطقه نهایت تلاش خود را برای پیشگیری از سیل و تخریب‌های آن به‌کار گرفتند، با این که ۱۰۰ درصد مشکلات پیشگیری نشدند ولی به خوبی توانستیم عمل کنیم.

حسن‌خانی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع نجات جان مردم مناطق بالادست بود که نیروهای مرزی نیز با دستگاه‌ها هماهنگ شده بودند و هر دو طرف پل را که در حال تخریب بود را مسدود کردند تا از خسارات جانی و مالی محتمل وقوع در اطرف پل را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سرعت آب  بیش از اندازه استاندارد باشد می‌تواند در عرض ۱۲ الی ۱۳ ساعت به مناطق پایین دست برسد و باید از تجربه‌های سیل اخیر استفاده کنیم تا اگر در آینده با حوادث طبیعی روبه‌رو شدیم بتوانیم به‌خوبی مدیریت کنیم.

فرماندار ارومیه تأکید کرد: ارتفاع آب به‌هنگام وقوع سیل به بیش از ۱.۵ متر می‌رسید که اگر تدابیر امنیتی ۱۰۰ درصدی هم اجرا می‌شد باز هم با مشکلاتی روبه‌رو می‌شدیم و مسبب این مشکلات طغیان رودخانه‌ها در مسیر انجام اقدامات بود و تخریب جاده‌ها به نوبه خود از تلفات سیل کاهش داد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان خسارت به زیربناهای منطقه سیلوانا وارد شده است و مسیر دریاچه مارمیشو نیزمسدود شده است.

  سیل به ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی ارومیه خسارت زد

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در جلسه مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: همراهی سیل زدگان تا زمان بازگشت آرامش به زندگی آنان ادامه می یابد. سیل به ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی ارومیه خسارت زد 

وی ادامه داد: قبض آب برخی از مناطق سیل زده این استان تا اتمام عملیات شست و شو و تمیزکاری منازل رایگان محاسبه می شود.

سعادت با اشاره به اینکه مدیریت بحران آذربایجان غربی در امداد به سیل زدگان بسیار عالی عمل کرده است، اظهار کرد: خسارتی که سیل در این استان وارد کرده در بیشتر موارد، مالی بوده و اعتبار لازم جهت جبران خسارت ها تخصیص یافته است.

به گزارش باریش نیوز؛بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت و راه مواصلاتی افزون بر ۵۰ روستای بخش سیلوانای ارومیه به علت تخریب پل در این منطقه مسدود شد.

تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب قرار گرفته است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد انجام می شود.

جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز با راه اندازی قایق های موتوری و پارویی در این روستاها، مکان های اسکان اضطراری و موقت ایجاد کرده و به امدادرسانی مشغول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار