جمعی از جوانان سیاسی و فرهنگی شهر مشهد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند: " جبهه جوان مومن انقلابی" را در شهر مشهد شکل داده‌اند.
کد خبر: ۴۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 20 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، جمعی از جوانان شاخص فعال در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی شهر مشهد با تجمع در مسجد کرامت این شهر ضمن بررسی آخرین وضعیت سیاسی حاکم بر فضای کشور و شهر مشهد اعلام کردند؛ جبهه "جوانان مومن انقلابی" مشهد الرضا(ع) با درک مقتضیات و حساسیت‌های این برهه از تاریخ تحولات ایران با لبیک به ندای امام مسلمین اعلام موجودیت می‌کند.

در این نشست که با حضور 200 تن از فعالان سیاسی ـ فرهنگی مشهد برگزار شد 5 تن از حضار ضمن بیان دیدگاه‌های خود در مورد شرایط حاکم بر وضعیت مدیریت کشور و استان بر ضرورت تشکیل جبهه‌ای با مقتضیات و سرفصل‌های ذکر شده در بیانیه این جبهه تاکید کردند.

متن بیانیه این جبهه به شرح زیر است: 

اینک در پایان دهه چهارم از استقرار نظام اسلامی که سال‌های پرالتهاب تحولات جهانی و عصر بیداری اسلامی را می‌گذرانیم، دغدغه مهم رهبر حکیم انقلاب اسلامی سپردن سرنوشت این نهضت تاریخی و آخرالزمانی به دست نسل جوان مومن انقلابی است.چرا که تحقق این آرمان‌ها و آرزوهای این خیزش الهی ملت ایران را در میدان داری این ظرفیت خودجوش و فراگیر می‌دانند.

جبهه یاران خراسانی، جوانان مومن انقلابی مشهد الرضا(ع) با درک مقتضیات و حساسیت‌های این برهه از تاریخ تحولات ایران و نسبت آن با تحولات جهانی و منطقه و البته نقش جریان ساز وکم نظیر مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی در تحولات ملی که نمونه‌هایی از آن به وضوح در سال‌های اخیر به ظهور رسیده، معتقد است همانطور که فتنه سهمگین 88 را همین جوانان خواباندند، محوریت این حوادث جریان ساز در خراسان رضوی با هم افزایی، همگرایی و میدان‌داری این ظرفیت اثرگذار و بی نظیر جوان مومن انقلابی بوده است.

 لذا "جبهه جوان مومن انقلابی" در این برهه حساس با لبیک به ندای امام مسلمین اعلام موجودیت می‌کند. چرا که به تعبیر رهبری عزیز انقلاب "جوان مومن انقلابی" هیچ گاه منزوی نخواهد شد.

محورهای رویکردی این حرکت جریان ساز، با نشاط وانگیزه مند، سرفصل‌های ذیل است:

افق راهبردی این جریان، حرکت به سوی تحقق فراگیر گفتمان تمدن نوین اسلامی با اتکا به مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و معارف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که در زمینه سازی ظهور و آمادگی برای استقبال از طلوع آفتاب عالم تاب مهدوی متبلور خواهد بود.

محور گفتمانی و شاخص اصلی برنامه ریزی اجرائی این حرکت مردمی، خودجوش و این موجود انقلابی، اصول و ارزش‌های غیر قابل تغییر انقلاب اسلامی که همانا مُرَ دغدغه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) می‌باشد.

جوان گرائی و جوان محوری اصل اساسی این جبهه گفتمانی است و فعال سازی ظرفیت‌های تخصصی، کارشناسی، مدیریتی وگره گشای نسل جوان کارآمد و متعهد انقلابی است که متاسفانه علی رغم تذکرات و توصیه های نائب امام عصر(عج) غالباً مورد بی توجهی و غفلت اعجاب آور مسئولین واقع شده است امری که بلاشک راه نجات کشور از این شرایط نگران کننده است.

نگرانی نخبگان و خواص امت و گله مندی شدید ملت از ناکارآمدی دستگاه اجرایی کشور و انتقاد و بلکه اعتراض به بی تدبیری، ذلت پذیری، ناکارآمدی، رکود، بی انگیزگی، اشرافی گری،  فساد، بی عدالتی، پیری وخستگی و عدم توجه در رسیدگی به دردهای مردم به ویژه مردم محروم و مستضعف نکته غیرقابل انکار امروز کشور و مورد تاکید این جبهه است.

مدل این حرکت جوانانه کارجمعی، تشکیلاتی، همگرائی، هم افزائی، جمع محوری، پرهیز ازتشتت، تفرقه و مدل تصمیم گیری آن به صورت جمعی و اقناعی بر مبنای مشارکت حداکثری و منطبق بر درک عمیق از حقیقت متعالی "ید الله مع الجماعه" است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار