مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشن رمضان در خوزستان خبر داد
کد خبر: ۴۱۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 20 April 2017
محمد جوروند با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: در این راستا مقرر شد جشن رمضان امسال در استان خوزستان برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در راستای این جشن افزود: جشن رمضان با هدف ایجاد شور و نشاط و فهم و تدبر در قرآن کریم و سیره ائمه اطهار(ع) و همچنین ارائه دستاوردهای قرآن و عترتی برگزار می‌شود.

جوروند خاطر نشان کرد: جشن رمضان به همت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی شده که قرار است در ماه مبارک رمضان امسال در ١٠ استان کشور برگزار شود که استان خوزستان از جمله این استان ها است.

وی بیان کرد: جشن رمضان امسال همراه با برنامه‌ های متنوعی همراه است که شاخص ترین آنها برپایی نمایشگاه قرآن و عترت با بخش‌های متنوع مکتوب، آثار نفیس، وقفیات و قرآن‌های موزه‌ای، هنرهای تجسمی(آثار و محصولات هنری قرآنی)، کودک و نوجوان، صنایع دستی، عفاف و حجاب، بخش نرم‌افزارهای قرآنی، مطبوعات و رسانه‌های مجازی، پاسخ به مسایل شرعی و شبهات، نهادها و موسسات فعال و جنبی از جمله تعویض مصاحف فرسوده  رونمایی کتاب و آثار و محصولات می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین به دیگر برنامه های جشن رمضان اشاره کرد و افزود: محافل و مجالس انس با قرآن شامل تلاوت، تواشیح و ابتهال، روخوانی و جزء خوانی، جلسات تدبیر و تفسیر با حضور و سخنرانی ائمه جمعه و جماعات استان و با دو موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآنی نیز از دیگر برنامه های شاخص جشن رمضان در استان است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، نشست تخصصی و علمی با محورها و شاخص های مطرح نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه قرآنی، برگزاری شب شعر و خاطره و داستان سرایی قصص قرآنی، اکران و نمایش فیلم‌های کوتاه و بلند ارسالی از دفتر تبلیغ و ترویج، تجلیل و قدردانی از فعالان حوزه قرآن و عترت براساس شیوه نامه انتخاب فعالان قرآنی و همچنین برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه  از دیگر برنامه های ویژه جشن رمضان در خوزستان هستند.

جوروند تصریح کرد: به منظور اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان اعتباری معادل ٧٧ میلیون تومان به خوزستان تخصیص داده شد.
منبع: تابناک
برچسب ها: محمد جوروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار