مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد:
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:50 میلیون تومان به اولین پردیس تئاتر مستقل مشهد اختصاص یافت که 20 میلیون تومان با نظارت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی صرف حمایت از تولیدات نمایشی خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 20 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،مهدی شفیعی در آیین افتتاحیه اولین پردیس تئاتر مستقل مشهد افزود: متاسفانه علی الرغم افزایش کمیت درحوزه تئاتر،از لحاظ زیربنایی آنطور که باید نبودیم و به برنامه بلند مدت ومیان مدت نیاز داریم.
وی با بیان اینکه اولویت اداره کل هنرهای نمایشی تجهیز تالارهای موجود در استانها و مشارکت در ساخت پلاتوهای کم هزینه  است،خاطرنشان کرد: اعطای وام با سود 4 درصدی به موسسات تک منظوره از طرف نهاد ریاست جمهوری تعلق می گیرد که این وام می تواند برای موسسات تک منظوره اداره هنرهای نمایشی و تجهیزسالن های تئاتر،موثر باشد.
شفیعی با توجه به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی ، تولیدات محصولات نمایشی و تئاتر را نمونه از کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و افزود: افزایش سالنهای تئاتر در استانها و کشور،باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود و به رشد اقتصادی هنرکمک می کند.
مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: دولت به مقوله اقتصاد فرهنگ توجه ویژه داشته و به شکل مستقیم و غیرمستقیم ازاین موضوع حمایت 
می کند.
وی با بیان اینکه  تابوی  سالن های خصوصی تئاتر با حمایت دولت شکسته شده است، خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی در زمینه تئاتر طی چند سال اخیر هم در کنار سایر فعالیتهای فرهنگی پیشرو بوده است.
درادامه مراسم، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت :  باید از هنرمندان و فعالان این عرصه به صورت ویژه حمایت کرد تا تئاترهای خصوصی بیشتر در این استان راه اندازی شود. 
وی با بیان اینکه سالن انوشیروان ارجمند یک تجربه موفق تئاتر برای مشهد به شمار می رود اظهار کرد: حمایت از اقتصاد تئاتر و فراهم کردن زمینه مناسب برای چنین فعالیت هایی از جمله رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است. 
سپس محمد کاظم دبیری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد  و مسئول دبیرخانه پایتخت فرهنگی  جهان اسلام با دعوت از بخش خصوصی و علاقمند که فعالیتهایی را درراستای اقتصاد فرهنگ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی  رقم بزنند، گفت: اتفاق مهم این گروه، کار تیمی موفقی است که دارای سبقه خوبی در عرصه نمایش مشهد هستند.
وی افزود: در مشهد 5 هزار موسسه فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و در نظر داریم برای همه رشته های فرهنگی هنری  
پاتوق فرهنگی ایجاد کنیم و برنامه های دانش افزایی و مهارت های مدیریتی در میان اهالی فرهنگ و هنر در حوزه های مختلف گسترش دهیم.
در ادامه این مراسم، با اهدای شاخه گل رز سرخ از پیشکسوتان تئاتر و هنرهای نمایشی مشهد تجلیل شد.
اجرای استند آپ کمدی تئاتر از برنامه های دیگر مراسم افتتاحیه بود.
از جمله حاشیه های این مراسم، صحبت های عادل توکلی درباره سختی های فراهم کردن مجموعه تئاتر مستقل  مشهد بود که  با بغض و گریه وابراز احساسات همراه بود و بیان کرد: این مجموعه پس از 7 ماه پیگیری شهرداری مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، ایجاد شده است.
گفتنی است مجموعه اولین تئاتر مستقل مشهد در محیط استیجاری از مهر ماه پس از بستن قرارداد با زیر بنای 300 متر و با ظرفیت  دو سالن 100 و 450 نفر، با بیش از 100 میلیون تومان هزینه شخصی  گروه تئاتر پستو به بهره برداری رسیده است 
پردیس  مستقل تئاتر در مشهد دارای 2 سالن برای اجرای نمایش، پلاتو تمرین، کلاس آموزشی، استودیو ضبط صدا و موسیقی، کتابخانه تخصصی هنرهای نمایشی و مکان پذیرایی است.
نشان مشهد پايتخت فرهنگي جهان اسلام به مهدي شفيغي  توسط مدير كل هنرهاي نمايشي توسط مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار