امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن نیروهای انقلابی در کنار یکدیگر، افزود: انشقاق و چندگانگی میان معتقدان به انقلاب قابل قبول نیست.
کد خبر: ۴۱۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 21 April 2017
حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین با ادامه بحث وظایف والدین نسبت به فرزندان در اسلام، اظهارداشت: در باب تربیت فرزندان باید روش معصومین علیهم السلام مورد توجه قرار گیرد، کلمات و سخنان امیرالمومنین( ع) یکی از بهترین منابع موارد تربیتی فرزندان است.

خطیب جمعه ورامین سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امروز سپاه خار چشم دشمنان خارجی و منافقین و نفوذی های داخلی اسلام است، لذا در مساله تحریم ها همیشه سپاه، خصوصا سپاه پر افتخار قدس مورد هجمه استکبار جهانی است.

محمودی با اشاره به خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز به لطف الهی سپاه در عرصه های مختلف توفیقات ارزشمندی کسب کرده و امیدواریم روز به روز بر این توفیقات افزوده شود.

وی به ۲۵ رجب و سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک اشاره کرد و افزود: امام کاظم( ع) مدت طولانی از عمر مبارک خود را در زندان به سر بردند، مساله امر به معروف و نهی از منکر سیره همیشگی معصومین علیهم السلام و به ویژه امام هفتم است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: ایشان همواره اصحاب و شاگردان را از معاشرت و کمک به حکام ظالم و مستکبرین منع کردند.

وی سپس به ۲۷ رجب و سالروز بعثت نبی اکرم( ص) اشاره کرد و اضافه کرد: بعثت پیامبر اکرم( ص) بزرگترین موهبت الهی در حق بشریت بوده و خداوند توسط پیامبر( ص) انسان ها را از ذلت و بردگی آزاد کرد.

محمودی حادثه سیل و خسارت های وارد شده به چند استان کشور را تاثر آور خواند و گفت: به داغدیدگان این حادثه تسلیت عرض می کنم و امیدوارم با تلاش مسئولان امر از آلام و دردهای مصیبت زدگان کاسته شود.

انقلاب اسلامی بینی « ترامپ» را به خاک خواهد مالید

وی با اشاره به ۵ اردیبهشت، سالروز شکست کودتای امریکایی طبس بیان کرد: سال ها سوره « فیل» و حرکت ابرهه با همه لشکریانش به سوی مکه برای خراب کردن خانه کعبه را خوانده و شنیدیم اما خداوند مصداق عینی این سوره را در جریان طبس به ما نشان داد، در آنجا از آسمان و در این واقعه توسط شن های بیابان دشمنان خداوند زمین گیر شدند.

امام جمعه موقت ورامین محاسبات امریکایی ها در واقعه طبس را در ظاهر درست خواند و اظهارداشت: امریکایی ها قصد داشتند نظام نوپای اسلامی را ساقط کنند، آن ها با مغزهای مادی و الکلی فکر می کنند می توانند در برابر اراده الهی و ملت ایران بایستند ولی دست قدرت الهی از آستین شن های بیابان بیرون آمد و تمام معادلات را برهم زد، با بازخوانی این واقعه مهم می توانیم درس های بزرگی برای امروز بگیریم.

وی گفت: آمریکایی ها بدانند در برابر مقاومت و عظمت ملت ایران کاری از پیش نخواهند برد، خدا را شکر می کنیم که انقلاب اسلامی توانست ابهت آمریکا را در هم بشکند و بینی « کارتر» و « ریگان»  و « بوش» و « اوباما» را به خاک مالید و قطعا این انقلاب بینی « ترامپ» را هم به خاک خواهد مالید.

امام جمعه موقت ورامین گفت: امریکایی ها این موارد را به خوبی می دانند اما با زبان زور التماس می کنند و می دانند در منطقه در برابر انقلاب اسلامی کم آورده اند.

خطیب جمعه ورامین اظهارداشت: گروه های تکفیری را درست کردند و به جان منطقه انداختند، جنایاتی کردند که در تاریخ بی نظیر است، آدم ها را زنده زنده در قفس آتش زدند و در آب غرق کردند، به بچه ها مواد منفجره بستند و منفجر کردند، شکم زنان باردار را پاره کردند و سر بریدن کمترین اقدام آن ها بود.

وی بیان کرد: این جنایات دل هر انسانی را به درد می آورد، البته بدانید این جنایات سخیف مرگ امریکا و مزدورانش را سرعت می بخشد و همان خدایی که در طبس هواپیماها و هلی کوپترهای امریکایی ها را زمین گیر ساخت در سوریه نیز آن ها را زمین گیر می کند.

محمودی به سکوت جوامع بین المللی در برابر جنایات تکفیری ها و امریکایی ها در سوریه اشاره و اضافه کرد: ننگ بر این جوامع باد که انسانیت را زیر پا گذاشتند و در تمام این جنایات شریک شدند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز ورامین به اعلام اسامی نامزدهای تایید شده برای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: این افراد از نظر شورای نگهبان برای تصدی ریاست جمهوری صالح هستند اما قطعا همه در یک ردیف نیستند و اصلح در بین این افراد وجود دارد.

انشقاق و چندگانگی بین نیروهای انقلابی قابل قبول نیست

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه تمام امور یک کشور به ریاست جمهوری واگذار می شود، اضافه کرد: احترام به قانون و نظر شورای نگهبان به عنوان یک جایگاه رفیع در نظام اسلامی بر همگان تکلیف است، بدیهی است ممکن است جریاناتی افراطی شروع به تخریب و توهین به این جایگاه کنند، لذا باید تمام دلسوزان نظام و معتقدان به ولایت با تمام وجود از این نهاد مهم دفاع کنند.

وی گفت: تمام کسانی که رای می دهند هم باید بدانند در برابر رای خود مسئول هستند و باید دقت کنند چه کسی را انتخاب می کنند و چه معیارهایی را در نظر می گیرند، حتما باید سوابق افراد را بررسی کنید، صداقت آن ها را ببینید، عملکرد آن ها را ملاحظه کنید، ما خادم کشور و ملت و عنصر انقلابی می خواهیم.

خطیب جمعه ورامین حس کردن درد فقرا و محرومین و ولایتمداری در عمل و گفتار را از خصوصیات مهم ریاست جمهوری دانست و گفت: رییس جمهور آینده نباید مرعوب دشمن شود.

وی ادامه داد: ببینید اطرافیان و حامیان نامزدها چه کسانی هستند، چه جریاناتی آن ها را حمایت می کنند، شما با رای خود این افراد را بر جایگاه مدیریت کشور قرار می دهید، لذا مسئول هستید که یک عنصر انقلابی و پایبند به ارزش های انقلابی را انتخاب کنید.

محمودی با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن نیروهای انقلابی در کنار یکدیگر، افزود: انشقاق و چندگانگی میان معتقدان به انقلاب قابل قبول نیست.
منبع: مهر
برچسب ها: ورامین ، نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار