قزلی اعلام کرد؛
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفت: ما برای برگزاری نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، سوابق این انجمن‌ها طی 11 قرن را بررسی کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۱۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳ 21 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،مهدی قزلی، مدیرعامل این بنیاد در سخنرانی خود در آیین پایانی نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی گفت: این برنامه با حضور 120 تن از اعضای انجمن‌های ادبی از سراسر کشور برگزار می‌شود. گردهمایی این تعداد انجمن در کنار هم، اتفاقی است که برای اولین بار رخ می‌دهد. همچنین برای نخستین بار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع نمایندگان انجمن‌های ادبی از سراسر کشور حاضر می‌شود که آن را به فال نیک می‌گیریم.
وی در ادامه درباره روند برگزاری جشنواره انجمن‌های ادبی گفت: 8 مجلد از سوابق انجمن‌های ادبی از قرن 4 هجری تا قاجاریه و از انجمن‌های ادبی ایرانیان خارج از کشور و انجمن‌های غیرایرانیان در داخل کشور را بررسی کرده‌ایم. از آنجا که انجمن‌های ادبی دچار خلأ وجود قانونی و تشکیلاتی هستند، اقدام خود برای ساماندهی این انجمن‌ها را آغاز کردیم.
قزلی افزود: امیدواریم برگزاری جشنواره انجمن‌های ادبی، اولین گام برای ایجاد رابطه جدی بین انجمن‌ها با دولت‌ها باشد.
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این موضوع که کار کردن در حوزه ادبیات، داوطلبانه کار کردن و گروهی کار کردن، 3 شاخصه اصلی انجمن‌های ادبی است، این موارد را از شاخصه‌های توسعه نامید و آنها را برای توسعه اجتماعی و فرهنگی، مهم دانست.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که بنیاد شعر و ادبیات داستانی با ادامه این مسیر و با همراهی انجمن‌های ادبی، به شکوفایی و نشاط در حوزه ادبیات کمک کند.
قزلی در پایان تأکید کرد: گفت‌وگوهای ارائه شده طی دو روز کارگاه آموزشی انجمن‌های ادبی در حاشیه برگزاری اختتامیه، با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی وی در میان گذاشته شده و تصمیمات خوبی برای انجمن‎های ادبی اتخاذ خواهد شد.
آیین اختتامیه نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی بعدازظهر امروز جمعه اول اردیبهشت در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار