فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران گشت یگان امداد این شهرستان دو سارق داخل خودرو را هنگام ارتکاب سرقت شناسایی و دستگیر کردند.
کد خبر: ۴۱۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 22 April 2017
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ منوچهر نصیری افزود: روز گذشته ماموران گشت یگان امداد شهرستان یزد هنگام گشت زنی در خیابان های شهر یزد به دو نفر که در حال پرسه زنی در اطراف یک خودرو بودند مشکوک شده و آنها را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی اولیه از متهمان مقادیری وجه نقد را که از داخل خودرو سرقت کرده بودند کشف کرده و متهمان را به اداره پلیس منتقل کردند.
نصیری با بیان اینکه تحقیقات بیشتر ماموران پلیس از متهمان ادامه دارد افزود: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی از جا گذاشتن وجه نقد و اشیاء با ارزش داخل خودرو خودداری کنند.
***
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران در بازرسی از یک دستگاه تریلی کانتینردار ولوو دو هزار و 325 قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال را کشف کردند.
سرهنگ محمدرضامزیدی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی را مدنظر قرار دادند.
وی ادامه داد: ماموران به یک دستگاه تریلی که از جنوب کشور عازم شهرهای شمالی بود مشکوک شده و خودرو را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این تعداد لوازم آرایشی خارجی قاچاق کشف شد.
مزیدی افزود: در این راستا یک متهم نیز دستگیر و به دادسرا معرفی شد.
معاون اجتماعی پلیس استان یزد در خاتمه تصریح کرد: قاچاق کالا باعث صدمه به اقتصاد کشور و همچنین بیکاری جوانان خواهد شد که لازم است در این راستا تمامی دستگاه ها در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با جدیت بیشتر با این معضل برخورد کنند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: دو سارق دستگیر شده به سرقت 95 راس احشام در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ احمدغلامزاده افزود: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از دامداری های این شهرستان ماموران پلیس آگاهی تفت به بررسی موضوع پرداختند.
غلامزاده ادامه داد: تحقیقات کارآگاهان پلیس نشانگر این بود که سارقان پس از سرقت به استان فارس متواری شده اند که ماموران پلیس با اخذ نیابت قضائی به محل اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو سارق را در مخفیگاهشان دستگیر و به این شهرستان منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: متهمان در بازجویی های پلیسی به سرقت این تعداد گوسفند از دامداری های شهرستان تفت اعتراف کردند.
احمد غلامزاده ضمن اشاره به شناسایی مالباختگان خاطرنشان کرد: با دستور مقام قضائی، متهمان روانه زندان شدند.
***
جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم با مشارکت و همکاری معاونت اجتماعی پلیس استان یزد برگزار شد.
با توجه به گسترش تعاملات و همکاری های دو جانبه معاونت اجتماعی پلیس یزد با آموزش و پرورش استان در حوزه های مختلف، ششمین جشنواره دانش آموزی با عنوان نوجوان سالم برگزار شد.
در این جشنواره که با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغاز به کار کرد؛ دانش آموزان و معلمان آثار علمی و هنری خود را در قالب طرح های علمی، مقاله نویسی، روزنامه دیواری، نقاشی و گرافیک، برنامه های کامپیوتری، فیلم ارائه کردند.
در اختتامیه این جشنواره که با حضور معاون اجتماعی پلیس یزد برگزار شد از نفرات برتر در حوزه های مختلف توسط مسئولان استانی تقدیر به عمل آمد.
همچنین در حاشیه جشنواره، نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان و نمایشگاه آسیب های اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد برپا شد.
در پایان این مراسم مقرر شد تا آثار هنری دانش آموزان به عنوان نمایشگاه دانش آموزی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در طرح های مشاوره فعال بکارگیری شود.
***
فرمانده انتظامی بافق در نشستی با مسئولان انتظامی این شهرستان، یکی از اهداف پلیس را حضور کارشناسان پلیس در جوامع هدف و آموزش های حضوری آنها عنوان کرد.
سرهنگ فرهاد بیگلری گفت: یکی از اقدامات پلیس که به صورت مستمر در طول سال نیز اجرا می شود حضور کارشناسان پلیس در جوامع هدف از جمله مدارس، مساجد، دانشگاه ها، کارکنان دولت و غیره است که این روند را همچنان ادامه می دهیم.
وی ضمن تأکید بر تداوم برنامه های آموزش همگانی، بیان داشت: در آموزش های همگانی که به صورت حضوری در جوامع هدف انجام می شود کارشناسان و مدرسان خبره آموزش همگانی با حضور در جمع طیف های مختلف به ارائه آموزش های همگانی پیرامون آسیب های اجتماعی می پردازند که این امر یکی از اهداف از پیش تعیین شده پلیس است.
بیگلری تصریح کرد: این آسیب ها که می تواند در زمینه هایی از جمله تهدیدات فضای مجازی، اعتیاد به مواد مخدر، خانواده، شبکه های اجتماعی، قوانین رانندگی و غیره باشد باید از همان ابتدای کودکی مورد توجه افراد
باشد و آموزش های لازم را فراگیرند که در این راستا کارشناسان پلیس با حضو در مهدکودک ها، مدارس و مساجد در راستای عملی کردن این شیوه اقدام می کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق از کارشناسان آموزش همگانی خواست در این راستا اطلاعات کافی و جامع و به روز را داشته باشند تا آموزش ها مثمر ثمر واقع شود.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار