استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: به زودی پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب در حاشیه رودخانه کشف رود کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۴۱۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از پروژه های آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود فاضلاب به رودخانه کشف رود به یکی از دغدغه های مردم و دستگاه های اجرایی تبدیل شده است که در این راستا مقرر شده با احداث تصفیه خانه، این معضل حل شود.

وی افزود: مزایده انتخاب سرمایه گذار برای اجرای پروژه مذکور برگزار شده است و به زودی با نهایی شدن سرمایه گذار، تصفیه خانه فاضلاب در حاشیه کشف رود کلنگ زنی می شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب در مجاورت کشف رود توسط شرکت آب منطقه ای استان اجرایی می شود و بخش اول اعتبار مورد نیاز پروژه هم ابلاغ شده است.

رشیدیان با بیان اینکه این طرح محیط زیستی باید با سرعت اجرایی شود، ابراز داشت: سرمایه گذار پروژه احداث تصفیه خانه حداکثر تا ۱۰ روز آینده تعیین و عملیات اجرایی هم آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آبرسانی به روستاها اظهار کرد: شرکت آبفای روستایی خراسان رضوی در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی انجام داده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۹۳ آبرسانی به یک هزار روستا با تانکر انجام می گرفت اما با اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر، این رقم به ۵۰۰ روستا رسیده است و مابقی روستاها از طریق لوله آبرسانی می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در بخش هایی از استان خراسان رضوی، خدمات رسانی به روستاها به صورت یکسان انجام نمی گیرد، باید دستگاه های اجرایی در راستای ارتقای سطح خدمت رسانی به مناطق محروم گام بردارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی هم در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای پروژه های آبرسانی، روستاهای زیرپوشش این طرح در دولت یازدهم از ۱۸ به ۵۳ روستا افزایش یافته است.

محمد دانشگر افزود: در حال حاضر ۱۲ روستا در حاشیه شهر مشهد با تانکر آبرسانی می شوند اما با اقدامات صورت گرفته، لوله گذاری آب در این مناطق از ۳۴ کیلومتر به ۱۱۹ کیلومتر رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار