نماینده مجلس گفت: متأسفانه یکی از نقایص مهم برجام این است که داوری و بررسی شکایات و بدعهدی طرفین به کشورهایی واگذار شده که خود متهم ردیف اول در این حوزه هستند.
کد خبر: ۴۱۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 22 April 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در 5 اردیبهشت‌ماه، گفت: در شرایط کنونی کشورهایی در کمیسیون مشترک قضاوت می‌کنند که خودشان یکی از عوامل نقض برجام هستند. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابر این موضوع بسیار روشن و شفاف است که پیگیری‌ها و شکایات ایران در کمیسیون مشترک برجام به نتیجه‌ای نخواهد رسید. 

وی افزود: قطعا یکی از بزرگ‌ترین نقایصی که به استقلال و عزت ایران لطمه وارد کرد، موافقت با تشکیل کمیسیون مشترک برجام بود و با دست خودمان، خودمان را محدود کردیم. 

ابطحی ادامه داد: پذیرش تشکیل کمیسیون مشترک برجام در عرصه حقوق بین‌الملل، آنقدر برای کشورهای غربی شگفتی‌ساز بود که پس از آن اعلام کردند این راهکار و روند تنها منحصر به ایران است و نمی تواند برای دیگر کشورها به کار گرفته شود، حتی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکرات و رسیدگی به مساله تشکیل کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد من تعجب کردم که ایران چگونه این پیشنهاد را پذیرفته، زیرا روسیه خود مخالف این پیشنهاد بود اما تیم ایران با این موضوع موافقت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار