پس از اینکه آیت الله علم الهدی در جمع دانشجویان در مشهد از موضوع فساد مالی و اختلاس در آستان قدس رضوی با عنوان خرابی یاد کرد و آن را مربوط به دوران بیماری چند سال آخر حیات ایت‌الله طبسی دانست امروز پاسخ‌های تولیت آستان قدس رضوی نیز در کانال‌های تبلیغاتی آیت‌الله رئیسی منتشر شد.
کد خبر: ۴۱۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به تازگی و در دیدار صمیمانه با دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره برخی شایعات مانند اختلاس و مفاسد اقتصادی در آستان قدس رضوی ضمن اشاره به خدمات ارزشمند تولیت فقید این مجموعه اظهار کرد: مسائلی که در آستان قدس صورت گرفته از 4، 5 سال پیش به این‌طرف ایجاد شد درست زمانی که ایشان بیمار شدند، مرحوم طبسی با همان بیماری روزانه 12 ساعت کار می‌کردند اما از وقتی بیمار شدند، خرابی‌هایی در آستان قدس ایجاد شد که از معجزه علی بن موسی‌الرضا(ع)، محل خرابی‌ها مشخص است.
وی افزود: در 6 ماه گذشته، آیت‌ا... رئیسی محل خرابی را پیدا کردند، معرفی شدند، افرادی را گرفتند، تعدادی شناسایی شدند و عده‌ای هم فرار کردند؛ بنای آیت ا‌... رئیسی این است که سالانه بیانیه مالی بدهند و موضوع را روشن کنند.
 
پاسخهای علم الهدی و رئیسی 
 
امام جمعه مشهد یادآوری کرد: آیت‌ا... طبسی 3 هکتار زمین خرابه را تحویل گرفت، آن زمان بسیاری از شما در دنیا نبودید، آن‌قدر کثافت روی سنگ‌های اطراف زمین حرم را گرفته بود که رنگش به سیاه تبدیل‌شده بود اما روزی که جنازه آیت‌ا... طبسی را وارد حرم کردند، 53 هکتار زمین و دستگاه‌های مجهز با این نظافت و بهداشت درآمده بود. با این حجم توسعه حرم، نمی‌شود گفت خوردند، بردند و چاپیدند! آستان قدس در زمان تحویل گرفتن آیت‌ا... طبسی با همین موقوفاتی که وجود دارد، به همه بانک‌ها بدهکار بود اما نتیجه آن شفاف است.
 
و اما شرح ماجرا از زبان آیت الله سید ابراهیم رئیسی:

یکی از شبهاتی که مطرح می‌کنند این است که در آستان قدس رضوی یک آقایی تخلفی کرده و بعد فرار کرده است. ما در ابتدای مسئولیت، قائم مقام آستان قدس رضوی را تغییر دادیم و بعد هم در یکی از شرکت‌ها، گروه حسابرسی گذاشتیم. بازرسی کامل کردند و یک ماه قبل از فرار این آقا، گزارشی به دادگستری تقدیم شد.

 ما اقدامی را که بایسته یک مدیر است را انجام دادیم. فقط یک کار نکردیم و آن اعلام بود. چرا اعلام نکردیم؟ برای اینکه اعلام این کار ضررهایی را داشت چرا که، مجموعه آستان، مجموعه مقدسی است.

 این مسائل مالی هم مربوط به سال‌های ۸۰ تا ۹۴ یعنی قبل از مسئولیت بنده بود و در طول آن ۱۴ سال رخ داد. ما که رفتیم در عرض یک ماه و نیم قضیه تمام شد. اقدام کردیم و اعلام نکردیم؛ چرا که به اعلامش، اعتقادی نداشتیم.

 بنده اعلام بدون اقدام را مفید نمی‌دانم. اگر دولت هر روز آمد گفت؛ آی فساد فلان جا، آی فساد فلان جا؛ مشکل فساد در کشور حل نمی‌شود. به تعبیر حضرت آقا؛ گفتن دزد دزد، مشکل دزدی را حل نمی‌کند.

برای مردم اطمینان‌آور نیست که دولت بیاید اعلام کند که یک پرونده فساد در فلان جا کشف کردیم. آن چیزی که برای مردم اطمینان‌آور است، اینکه دولت اعلام کند ما یک ساختار فسادزا را حل کردیم. فلان فرد مفسد را به دادگاه معرفی کردیم. نه اینکه دولت اعلام کند ما یک لیستی از متخلفین را داریم و قوه قضائیه هم اعلام کند، همچنین لیستی به دست ما نرسیده است. این مردم را بیشتر نگران می‌کند.

 ما به عکس این، در آستان قدس عمل کردیم. برای اینکه کار واقعا در عمل تحقق پیدا کند نه در شعار. ما حقیقتا بدنبال انجام یک کار واقعی هستیم، اقدام شعاری که مشکلی را حل نمی‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار