مدیرکل دفتر مشاوره روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: نقطه راهبردی و اصلی کاهش طلاق در جامعه مشاوره های پیش از ازدواج است.
کد خبر: ۴۱۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 22 April 2017
میر محمد صادقی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح آماز یا آموزش و مشاوره مهارت های ازدواج یکی از استراتژیک ترین برنامه های پیش گیرانه در حوزه طلاق است.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم طلاق را کاهش دهیم حتما باید به آموزش ها و مشاوره ها دقت کنیم، افزود: هنگامی که قبل از ازدواج مشاوره و آموزش انجام می شود اثر بخشی آن به مراتب بیشتر از بعد از ازدواج خواهد بود.

مدیرکل دفتر مشاوره روانشناختی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه باید همواره در جهت انسجام و حفظ خانواده تلاش کنیم، گفت: نقطه راهبردی و اصلی کاهش طلاق در جامعه مشاوره های پیش از ازدواج است.

وی با بیان اینکه طراحی طرح آماز تحت عنوان آموزش ها و مشاوره های پیش از اردواج حرکت بسیار مثبتی در راستای کاهش طلاق است، بیان کرد: با توجه به اینکه عمدتا طلاق ها در سه سال اول زندگی انجام می شود اگر این حرکت آموزشی و مشاوره ای به خوبی انجام شود طی سه سال آینده نتیجه مثبت نیز خواهد داشت.

صادقی ادامه داد: از این پس افرادی که در استان خراسان جنوبی تصمیم به ازدواج دارند وارد حوزه مشاوره می شوند و از طریق آن برای انتخاب همسر تصمیم نهایی را می گیرند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد هزینه های مشاوره ای و آموزش را سازمان بهزیستی در صورت احراز نیازمندی زوجین تقبل می کند، بیان داشت: سازمان بهزیستی کشور در حوزه مشاوره یارانه نیز اعطا می کند.

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی کشور با بیان اینکه تعداد جلسات مشاوره بر اساس تشخیص مشاور متفاوت خواهد بود، افزود: به ازای هر یک جلسه مشاوره 45 دقیقه ای مبلغ 45 هزار تومان نیز از زوجین دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آنچه برای تصمیم گیری درست در زندگی هزینه می شود در واقع سرمایه گذاری است، گفت: این طرح در حال حاضر اجباری نیست اما شرکت در این کلاس های آموزشی و مشاوره ای موجب سلامت خانواده در آینده خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار