نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پیشنهاد می‌دهیم امسال به مناسبت رویداد مشهد 2017 پیش‌کنگره فردوسی و در سال‌های بعد کنگره فردوسی به‌طور دنباله‌دار برگزار شود.
کد خبر: ۴۱۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان‌رضوی که در محل دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد برگزار شد، درباره برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی اظهار داشت: کمیته‌ای علمی قوی با مشارکت دانشگاه فردوسی تشکیل شود که پیش کنگره را برنامه‌ریزی کرده و در سال‌های آینده کنگره سراسری برای تغییر وضعیت فردوسی برگزار شود.   

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: فردوسی یک جریان ساخته است؛ به طوری که آرش، افراسیاب و کیکاووس شخص نیستند بلکه داستان را در نماد جریان آورده، جریانی که در آن علاقه به دین و کشورش را در قالب جنگی توصیف کرده که باید به‌درستی تفسیر شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مظلومیت فردوسی در زمان مرگش بیشتر از حیاتش است، ادامه داد: فردوسی ضامن اصلی شیعه در قرن خود بود؛ در واقع بزرگترین ویژگی شخصیت فردوسی احیاگری شیعه است. برگزاری برنامه‌ها در قالب ستاد اتفاق خوبی است و برنامه‌ها بصورت متمرکز و هماهنگ انجام می‌شود.

در ادامه سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی اظهار داشت: امسال 25 اردیبهشت علاوه بر روز ملی فردوسی برای نخستین‌بار "روز پاسداشت زبان فارسی" است و علاوه بر آن مشهد در این سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است؛ درصدد هستیم  فعالیت‌های بهتر از سنوات گذشته برگزار شود. برگزاری برنامه در آرامگاه فردوسی و اعطاء نشان فرهنگی هنری فردوسی در برنامه قرار دارد.‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: ما از نهادهایی نظیر شهرداری، دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و غیره انتظار داریم در برگزاری برنامه‌ها با ستاد هماهنگ باشند که باتوجه به ترکیب اعضای ستاد این چنین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار