حدود ساعت 3 بعد از ظهر برای لحظاتی کار پر مشقت خبرنگاری را رها کرده و همراه خانواده به دل طبیعت زدیم و قرار را بر یک گردش دلچسب در منطقه تفریحی و دل انگیز تنگ گنجه ای گذاشتیم .
کد خبر: ۴۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰ 23 April 2017
دیروز روز زمین پاک بود و هوا هم کم کم گرم شده و مناطق مختلف شهرستان بویراحمد هم که از طبیعتی بسیار سرسبز و دل انگیز برخوردار است ، بهترین هدف برای گذراندن اوقاتی برای تفریح و استراحت بود.
حدود ساعت 3 بعد از ظهر برای لحظاتی کار پر مشقت خبرنگاری را رها کرده و همراه خانواده به دل طبیعت زدیم و قرار را بر یک گردش دلچسب در منطقه تفریحی و دل انگیز تنگ گنجه ای گذاشتیم .
 
 ماجرای تفریح نیمروزی و سوژه ی خبری + تصاویر
 
خلاصه به منطقه ی گنجه ای که رسیدیم ، در زیر درختان سر به فلک کشیده ی چنار راحت و آرام نشستیم و به استراحت پرداختیم اما از آنجا که همه ی محیط می تواند برای یک خبرنگار سوژه ای برای تولید خبر و گزارش باشد ، دوربین خود را براشته و چرخی در محیط زیبای تنگ گنجه ای زدم. این طبیعت بسیار زیبا از یک مشکل اساسی رنج می برد! انبوهی از زباله در محیط ! در حال گرفتن عکس برای تهیه ی یک گزارش بودم که ناگهان سوژه ی مرتبط با موضوع گزارش من از راه رسید!
در این لحظه مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به همراه معاونین و همکاران خود از راه رسیدند و پس از بیرون آوردن کیسه های زباله و دست کش های پلاستیکی در محیط پخش شدند و شروع به جمع آوری زباله کردند . من هم که سوژه خود را پیدا کرده بودم ، به سراغ آن ها رفته و تقاضای اجازه دادن برای تهیه یک گزارش تصویری را کردم که مهندس محمود باقری در جوابم گفت : چه اشکالی دارد این هم می شود فرهنگ سازی و از نظر ما اشکالی ندارد .

و نهایتا اینگونه نوشتم : همزمان با روز زمین پاک ، مدیرکل ، معاونین و کارمندان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، با حضور در منطقه تفریحی گردشگری تنگ گنجه ای اقدام به جمع آوری زباله های موجود در این محل نمودند.
محمود باقری در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به روز زمین پاک اشاره کرد و گفت : خداوند به ما انسان ها لطف کرده و این زمین پاک را در اختیار ما قرار داه است و این وظیفه را داریم که زمین را پاک به نسل های بعد تحویل دهیم.
باقری وجود این زمین و هوای پاک را مرهون تلاش کسانی دانست که برای پاک نگه داشتن محیط زیست تلاش می کنند و در ادامه افزود : وظیفه ی ماست که در جهت حفظ محیط زیست خود کوشا باشیم و اگر هر فرد ما مسئول باشیم و بپذیریم که تک تک ما نقش داریم در پاکی محیط زیست اطراف ، می تواند کمکی بزرگی باشد به اینکه طبیعتی پاک و بانشاط داشته باشیم.
وی افزود : اگر امروز و در فصل بهار به طبیعت پناه می بریم و از سرسبزی و زیبایی های آن استفاده می کنیم ، بر ما لازم است که زباله ها را در این طبیعت زیبا نریزیم و درختان و شاخه های آن را نسوزانیم که در غیر اینصورت در آینده طبیعت دچار فرسودگی خواهد شد.
 
ماجرای تفریح نیمروزی و سوژه ی خبری + تصاویر 
 
باقری گفت : متاسفانه می بینیم که بخش هایی از طبیعت به علت سهل انگاری های ما ، دیگر سبز نمی شوند و همه ی طبیعت دوستان و انسان ها اعتقاد دارند که طبیعت پاک ماحصل وجود انسان های با فرهنگ است . انسان های طبیعت دوست شعاری دارند که می گوید" طبیعت پاک مربوط به انسان های فهیم و علاقه مند به طبیعت است" بر همین اساس ما امروز به همراه همکاران دوستدار محیط زیست به این منطقه ی گردشگری آمدیم تا بلکه قسمتی از زباله های این محل را جمع آوری کنیم چرا که بسیاری از این زباله ها شاید قرن ها طول بکشد و جذب خاک نشوند. پس چه بهتر است که ما که به طبیعت می رویم زباله های خود را در محلی جمع کنیم تا مامورین شهرداری آن ها را در محل های مشخص برده و این مناطق زیبا مملو از زباله نباشند.
باقری افزود : با رها کردن این زباله ها ، هم گونه های جانوری و هم گونه های گیاهی در معرض خطر و نابودی قرار می گیرند. متاسفانه با وجود این زباله ها ، بوته های گیاهی در زیر آن ها پوسیده می شوند و نه آبی و نه نوری به آن ها نمی رسد و ضربه ی بزرگی به اکوسیستم ، وارد می شود.
به گزارش "تابناک کهگیلویه و بویراحمد" این روزها مناطق مختلف استان ، شاهد حضور گسترده ی گردشگران و طبیعت گردان است و در موارد زیادی هم مشاهده می شود که این مناطق پس از ترک محل توسط انسان ها ، به زباله دانی تبدیل می شود که دل هر انسان منصفی را به درد می آورد. پس بر ماست که نسبت به حفظ این محیط های زیبا و دل انگیز ، کوشا باشیم و هر شخص به نوبه ی خود با برداشتن یا برجا نگذاشتن زباله ای ، سهم خود را در سپاسگذاری از طبیعت بپردازد.   
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار