امام جمعه موقت تهران:
خطیب حرم مطهر رضوی با بیان این‌که انسان مومن هم خودش آرامش دارد و هم به دیگران آرامش می‌دهد گفت: آرامش دل و جان آدمی در گروِ عبودیت و بندگی است.
کد خبر: ۴۱۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 23 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، ویژه برنامه‌های شهادت امام موسی کاظم(ع)، از قبل از نماز مغرب در حرم مطهر رضوی آغاز و تا ساعت 22 ادامه داشت.
خیل عظیمی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از راه دور و نزدیک برای عرض تسلیت و ابراز ولایتمداری خود به حرم مطهر رضوی مشرف شدند تا از ویژه برنامه های شب شهادت هفتمین امام شیعیان، بهره‌مند شوند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه شب شهادت امام کاظم(ع) با اشاره به اینکه آرامش و استقرار دل در گروِ عبودیت و بندگی است، ابراز کرد: خدای متعال در سوره مبارک «شمس» با 11 قسم رسم فلاح یا همان رستگاری را بیان کرده است.
وی ادامه داد: خداوند متعال در این سوره فرموده است که «قدْ أَفْلَحَ مَن زَکَّاهَا وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» کسانی که مجاهده نفس دارند در سبیل حق‌اند و توصل به آنها موجب هدایت می‌شود و اختلافات از میان برمی‌خیزد و همه بر سبیل توحید همدل و همزبان می‌شوند، که مصداق آن نفس ذکیّه حضرت محمد مصطفی(ص) است.
استاد حوزه‌ علمیه اظهار کرد: تبعیت از هوای نفس، نابودی اعمال خوب را به دنبال دارد، اگر انسان خودش را رها کند به سستی به فلاکت و بدبختی می‌رسد ولی سعادت از آن کسی است که خود را تذکیه کرده و خودش را برای عبودیت انتخاب کند.
خطیب حرم رضوی گفت: انسان مومن هم خودش آرامش دارد و هم به دیگران آرامش می‌دهد، مرحوم ابوترابی در دوران اسارت، با روح آرام و قلب با ایمانش، به دیگر اسیران آرامش می‌بخشید.
وی با اشاره به اینکه نمازی که در زندان گناه اقامه می‌شود، برای انسان آرامشی نمی‌آفریند، عنوان کرد: ایمان انسانِ خالص، در نمازش به نمایش گذاشته می‌شود، کسی که اهل ایمان است هنگام نماز حال و صفای خوبی دارد و با اذکار الهی قلبش آرام می‌گیرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: امام کاظم(ع) در سیره زندگانی خویش به ما درس می‌دهند که هنگام نماز، غرق در عبادت شویم و به غیر خدا توجه نکنیم.
وی ادامه داد: اگر انسان اهل کار لغو و بیهوده نباشد در مسیر رستگاری قدم برداشته است ولی کسی که به دنبال لغوگویی و بیهوده کاری است این فرد در این دنیا و آخرت ضرر خواهد کرد و در روز قیامت به طور قطع حسرت خواهد خورد که چرا از عمرش به نیکی استفاده نکرد.
حجت الاسلام صدیقی خطاب به زائران بارگاه منور رضوی تاکید کرد: مومنان در این چند روز باقیمانده به پایان ماه رجب، توجه بیشتری به ادعیه این ماه داشته باشند و با حال خوش و تدبر، دعاهای نورانی و ملکوتی این ماه را قرائت کنند.
گفتنی است، در ابتدا و پایان این برنامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) در مصیبت امام کاظم(ع) به مرثیه خوانی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار