رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: معطل ماندن خط لوله صلح که نقش مهمی در گسترش همکاری ها در حوزه انرژی است در شرایط کنونی توجیهی ندارد و امیدواریم طرف پاکستانی گام ضروری در راستای تحقق آن بردارد.
کد خبر: ۴۱۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 23 April 2017
 ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان دیروز شنبه (2 اردیبهشت 96) با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون روابط دو جانبه و منطقه ای و همکاری های پارلمانی بحث و گفت و گو کردند.


بروجردی در ابتدای این دیدار بااشاره به اینکه روابط ایران و پاکستان متاثر از پیوندهای تاریخی و دیرینه میان دو ملت و دو کشور است گفت: حافظه تاریخی دو ملت گواهی می دهد که دو کشور همواره در زمان سختی ها و جنگ های تحمیلی به دو طرف کنار یکدیگر بوده اند و عمق روابط خوب میان دو کشور ناگسستنی است.


وی افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های تخصصی و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از گسترش همه جانبه روابط با پاکستان قویا حمایت خواهد کرد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به نقش مهم انرژی در روابط میان دو کشور خاطرنشان کرد: معطل ماندن خط لوله صلح که نقش مهمی در گسترش همکاری ها در حوزه انرژی است در شرایط کنونی توجیهی ندارد و امیدواریم طرف پاکستانی گام ضروری در راستای تحقق آن بردارد.


وی در زمینه مسائل امنیتی و همچنین همکاری های علمی دو کشور گفت: با توجه به کمیسیون مشترک امنیتی موجود سرویس های اطلاعاتی دو کشور می توانند نقش بسزایی در همکاری های امنیتی دو کشور ایفا کنند.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از تقویت محافل علمی فیمابین دو کشور حمایت می کند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با اشاره به بحران یمن بعنوان ظلم همیشه پایدار در تاریخ منطقه خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشارکت نیروهای نظامی پاکستان در جنگ یمن از سوی پارلمان پاکستان بعنوان یک حرکت انقلابی از سوی این کشور ثبت شد.


رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری های دو کشور گفت: حصول توافق بانکی وهمچنین توافق خواهرخواندگی بنادر چابهار – گواتر گام های مهمی در استفاده از ظرفیت های موجود در روابط فیمابین است.


وی در ادامه نسبت به استفاده از تمامی ظرفیت های موجود از جمله همکاری در حوزه های تجارت، بازرگانی و آموزشی ابراز امیدواری کرد.


ایاز صادق، در پایان گفت: همکاری های ایران و پاکستان در روند مبارزه با تروریسم ضروری است و نقش همکاری های دو کشور در ایجاد صلح و امنیت در منطقه انکارناپذیر است./



منبع: خبرگزاری خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار