میرسلیم در گفت و گو با «تابناک»؛
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما آمدیم در عرصه رقابت، گوی سبقت را بنا به تجربه از رقبا بگیریم؛ لذا مردم باید بر اساس رأیی که می دهند، گزینه نهایی را انتخاب کنند. بنده به نفع هیچ کس از صحنه انتخابات ریاست جمهوری کنار نخواهم کشید.
کد خبر: ۴۱۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 23 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «سید مصطفی میرسلیم»، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و از اعضای قدیمی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جزو شش کاندیدایی است که صلاحیت او توسط شورای نگهبان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به تأیید رسیده است. هرچند او جزو کاندیداهای ابتدایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بود، از همان ابتدای کاندیداتوری، بر ماندن در عرصه تأکید داشت.

میرسلیم در ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جزو کاندیداهای اولیه بود؛ اما در رأی گیری نهایی نتوانست به جمع 5 کاندیدای نهایی جمنا راه پیدا کند تا از بین آن 5 تن 4 نفرشان یعنی «سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، حمیدرضا حاج بابایی و علیرضا زاکانی» برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کنند و «مهرداد بذرپاش» هم در آخرین لحظات از حضور در عرصه انتخابات - بنا به آنچه گفته می شود، برخی توصیه ها بوده ـ کناره گیری کرد.

البته از میان 4 کاندیدای جمنا 2 نفرشان یعنی «علیرضا زاکانی و حمیدرضا حاج بابایی» صلاحیت شان مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت تا «سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف» که البته از ابتدا هم به نظر می رسید کاندیداهای اصلی جبهه مردمی آنها باشند، در عرصه رقابت های انتخاباتی بمانند. با این حال، میرسلیم هم که جزو کاندیداهای ابتدایی جمنا بود، مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت تا یکی از 6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نام بگیرد.

با این حال، از آغاز تشکیل جمنا «محمدنبی حبیبی» دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید داشت که این حزب به تصمیمات جبهه مردمی پایبند است و اگر بنا بر کناره گیری کاندیدای مؤتلفه گذاشته شود، میرسلیم پس از مناظره های انتخاباتی به نفع کاندیدای نهایی جمنا کناره گیری کرده و تابع تصمیمات جریان اصولگرایی خواهد بود؛ موضوعی که «اسدالله بادامچیان» قائم مقام سابق دبیر کل مؤتلفه و عضو شورای مرکزی این حزب، روز گذشته به گونه ای دیگر آن را مطرح کرد.

بادامچیان در اظهار نظری پیرامون چگونگی ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات 29 اردیبهشت و اینکه ممکن است میرسلیم به نفع رئیسی کنار برود، گفته بود، «شاید هم آقای رئیسی به نفع میرسلیم کنار برود.»

برای گرفتن پاسخ اینکه رویکرد «سید مصطفی میرسلیم در انتخابات پیش روی، چگونه خواهد بود و او چه رویکردی را در مقابل سایر کاندیداهای اصولگرا به ویژه برای اجماع در پیش خواهد گرفت به سراغ او رفتیم. این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش گفت: به نفع هیچ کسی از صحنه انتخابات کنار نخواهم کشید.

مصطفی میرسلیم در گفت و گو با خبرنگار « تابناک» درباره اینکه حاضر است به نفع آقایان رئیسی یا قالیباف صحنه انتخابات ریاست جمهوری را ترک کند، اظهار کرد: همه کسانی که در کشور فعالیت می کنند، اعم از اصلاح طلب، اصولگراو اعتدالی تمام کسانی هستند که به انقلاب و رهبری اعتقاد دارند و بنابراین، بنده معتقدم که باید در صحنه امروز انتخابات رقابت کنند.

وی افزود: بنده بر این باورم هر کسی در شرایط امروز انتخابات سابقه کاری داشته باشد و بهتر کار کند موفق خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما آمدیم که در عرصه رقابت گوی سبقت را براساس تجربه از رقبا بگیریم؛ لذا مردم باید براساس رأیی که می دهند گزینه نهایی را انتخاب کنند.

وی در پایان تأکید کرد: بنده به نفع هیچ کس از صحنه انتخابات ریاست جمهوری کنار نخواهم کشید.

«سید مصطفی میرسلیم» در ۱۹ خرداد ۱۳۲۶در تهران متولد شد. تحصیلات متوسطه خود را در سال ۱۳۴۴ در دبیرستان البرز به پایان رساند و در سال ۱۳۴۹ موفق به اخذ فوق لیسانس در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه پواتیه فرانسه شد. به‌ دنبال آن، در سال ۱۳۵۱ از «مدرسه عالی نفت و موتور» پاریس تخصص مهندسی در رشته موتورهای درون‌سوز را کسب کرد.

او عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود. میرسلیم از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود که به پیشنهاد بنی صدر برای نخست وزیری به مجلس معرفی شد، اما مجلس اول شورای اسلامی با نخست وزیری او موافقت نکرد. وی همچنین مؤسس و رئیس اولین مرکز تحقیقات موتور ایران و ناظر عالی طراحی و ساخت اولین موتور پایه گازسوز (موتور ملی ایران) است. او ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی و عنوان «حامی فدراسیون نجات غریق جهانی ایران» را بر عهده دارد. میرسلیم از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ مشاور رئیس‌جمهور در امور تحقیقات و از ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بود. او هم‌اینک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی است .

همچنین اولین نشست خبری «سید مصطفی میرسلیم» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی امروز برگزار شد که وی اولین کاندیدایی بود که نشست خبری خود با اصحاب رسانه را برگزار کرد. در این نشست خبری، اصحاب رسانه های خبری داخلی و خارجی حضور داشتند.

میرسلیم در ابتدای نشست خبری خود را با این جملات آغاز کرد که دولت وی دولتی متعلق به مردم است و فرا حزبی خواهد بود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این نشست درباره اینکه آیا به برجام پایبند خواهد بود گفت: از نظر من در قضیه برجام جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی مظلوم واقع شده است و همکاری غرب و آمریکا در این توافق راه به جایی نبرد.

میرسلیم در نشست خبری امروز با توجه به سابقه تحصیل در فرانسه پیامی را به زبان فرانسوی خطاب به مردم جهان قرائت کرد.

وی اولویت خود در انتخابات ریاست جمهوری را رسیدگی به محرومان دانست و تأکید کرد شخصیت و جایگاه ایرانیان باید محترم شناخته شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری کاهش نرخ بیکاری به خصوص در مناطق محروم را جز اولویت های کاری خود دانست.

میرسلیم درباره تعامل خود با مجلس اظهارکرد: ما معتقد به همکاری و تعامل میان دولت و مجلس هستیم و امید‌اریم این رویه در دولتمان حفظ شود و با همدلی نمایندگان در جهت حفظ استقلال قوا و پیشرفت کشور وارد عمل شویم.

وی دولت خود را دولت مردم دانست و تأکید کرد: همه تلاش و همت خود را به کار خواهیم بست تا مسکن شایسته ای را در اختیار مردم و به خصوص جوانان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در هیأت دولت من جوانان حضور چشمگیری خواهند داشت، گفت: انتخاب بنده به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بنا بر کار تشکیلاتی و قبل از سازوکار جمنا اصولگرایان صورت گرفته است؛ از این روی حزب مؤتلفه پای انتخاب خود می ایستد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دوستان ما در جمنا شریک ما هستند اما در سلایق با ما مخالف هستند.

میرسلیم درباره اظهارات باهنر پیرامون اینکه وی باید به جای دیگر اصولگرایان کنار بکشد تأکیدکرد: ما تصمیم را در حزب گرفتیم و تا آخر در صحنه خواهیم ماند.

وی درباره اینکه آیا دولتش با آمریکا رابطه برقرار خواهد کرد گفت: باید از آمریکا پرسید که اهتماهی در این راستا دارد.

میرسلیم در نشست امروز خود را سرمنشا اصولگرایی دانست و تأکید داشت، روح عسگراولادی هم از انتخاب وی خوشحال خواهد بود.

وی در بخشی از نشست خود نسبت به اظهارات باهنر و بادامچیان واکنش نشان داد و این اظهارات را جز عقاید خود آنها دانست.

به گزارش «تابناک»؛ میرسلیم در نشست امروز خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نامه اش به قالیباف به دلیل تخلفات شهرداری تهران، این موضوع را تأیید و به جلسه خود با قالیباف پیرامون تخلفات شهرداری های مناطق در منزلش در اسفند ۹۳ اشاره کرد.

وی در این نشست تأکید کرد که برای گرفتن حق مردم آمده ام.

در پایان این نشست میرسلیم با مشت گره زده در کنار بنر انتخاباتی خود با شعار حق گرفتتی است خود را در معرض فلش دوربین عکاسان قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار