رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی:
رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: سی‌و‌پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان خراسان‌رضوی با شرکت ۱۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 23 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، هادی قاسم‌پور اظهار کرد: سی و پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان خراسان رضوی با شرکت 10 هزار دانش آموز و داوری بیش از 100 داور در بخش‌های مختلف، از 23 فروردین ماه سال جاری تا دوم اردیبهشت ماه در اردوگاه فرهنگی و تربیت ثامن الحجج مشهد برگزار شد.‌ این جشنواره فرهنگی و هنری در 5 حوزه هنرهای آوایی، نمایشی، دستی و تجسمی، آفرینش های ادبی، بخش رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در این جشنواره 96 گروه سرود پسران شامل سرودهای تلفیقی، مقامی و محلی، همنوازی، سنتی و تک نوازی و بیش از 237 نفر دانش آموز تک نواز پسر شرکت کردند.

قاسم پور درباره حضور دانش آموزان پسر سایر رشته‌های جشنواره ادامه داد: در حوزه هنرهای نمایشی 151 گروه نمایشی شامل نمایش صحنه‌ای، عروسکی، نمایشنامه‌خوانی، نقالی و زنگ تفریح و 730 نفر دانش آموز پسر در بخش دستی، تجسمی، رسانه و فضای مجازی و آفرینش‌های ادبی شرکت داشتند.

وی با اشاره به این که در گروه دختران 163 گروه سرود در بخش هنرهای آوایی حضور داشتند، گفت: این بخش شامل تلفیقی، مقامی، محلی، هم نوازی، تک نوازی و لالایی خوانی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه حدود 204 نفر شرکت کننده در حوزه تکنوازی در گروه دختران حضور داشتند، ادامه داد: در بخش هنرهای نمایشی 207 نمایش در رشته‌های صحنه‌ای، عروسکی، نقالی، نمایشهای خیابانی و 64 نفر در رشته نقالی شرکت کننده حضور فعال داشتند. 

قاسم‌پور افزود: 960 نفر دانش آموز دختر نیز در بخش دستی و تجسمی و رسانه و فضای جازی و آفرینش های ادبی به مسابقه پرداختند.

وی با اعلام این که در مجموع 259 گروه سرود دانش آموزی دختران و پسران در این جشنواره حضور داشتند، گفت: در این جشنواره 500 سرود دانش آموزی اجرا و مورد داوری قرار گرفت و 358 گروه نمایشی دختر و پسر نیز به تفکیک در روزهای مشخص اقدام به برگزاری نمایش خود کردند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: اعداد و ارقام ارائه دستاوردهای فرهنگی و هنری، این جشنواره را به بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور تبدیل کرده است چرا که هیچ جشنواره‌ای در سطح کشور این میزان شرکت کننده در بخش‌های مختلف ندارد و به نوعی این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری دانش آموزی و حتی غیر دانش آموزی است.

وی خاطرنشان کرد:  نتایج برگزیدگان سی‌و‌پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان خراسان رضوی طی مراسمی در تاریخ 17 و 18 اردیبهشت ماه در مکان اردوگاه شهید بهشتی گلمکان اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار