دکتر حسینی در جمع فرمانداران استان تشریح کرد؛
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: می توان از شبکه های مجازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
کد خبر: ۴۱۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 23 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر سید جواد حسینی در دیدار با فرمانداران استان با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی خصوصا تلگرام در بین مردم کشور، گفت: بر اساس آمار رسمی اعلام شده ایرانی ها  بیش از 180 هزار کانال تلگرامی راه اندازی کرده اند که از این تعداد بیش از 11 هزار کانال  بالای 5 هزار نفر عضو دارد.
وی افزود: هر کاربر ایرانی به طور میانگین در 13 کانال تلگرامی عضو است و روزانه نزدیک به 100 مطلب از تلگرام را مطالعه می کند.
معاون استاندار در ادامه گفت: کانال های تلگرامی ایرانی روزانه بیش از یک میلیون و پانصد هزار مطلب منتشر می کنند و در مجموع بین 2.5 تا 3 میلیارد بازدید روزانه را رقم می زنند.
حسینی با اشاره به وضعیت کانال های تلگرامی گفت: 90 درصد کانال ها بر اساس رصد انجام شده اجتماعی و مربوط به ارتباطات کاری، خانوادگی، اجتماعی و دوستانه است، 7 درصد کانال ها در زمینه سیاسی فعال هستند و تنها 3 درصد کانال ها مربوط به مسائل غیر اخلاقی و  انحرافی است.
 معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به ظرفیت بالای شبکه های اجتماعی: گفت: اشکالات و تهمت ها درفضای مجازی  توسط مراجع قانونی به صورت دقیق رصد  و با تخلفات احتمالی در این فضا برخورد قانونی می شود.
 
 رئیس ستاد انتخابات استان در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت:باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در عرصه های مختلف انتخابات فراهم گردد و در نهایت مردم برای آینده شهر و کشور خود تصمیم بگیرند.
وی با بیان اینکه هیات های اجرایی و نظارت ترکیبی متوازن از گروه های مختلف سیاسی است، افزود : رشد آمار ثبت نام داوطلبان در این دوره در حوزه شوراهای شهری 24 درصد و روستایی سه درصد بود و در مجموع از نظر کمی و کیفی ثبت نام داوطلبان شوراها نسبت به دوره قبل رشد خوبی را دارا می باشد.
وی اظهار کرد : بعد از اتمام بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی ، هیات های نظارت در مهلت قانونی صلاحیت افراد را بررسی کردند که مرحله نخست بر اساس مهلت قانونی تعدادی را رد صلاحیت کردند که این افراد چهار روز بر اساس قانون مهلت دارند شکایات خود را در این زمینه به هیات نظارت مرکزی در محل استانداری خراسان رضوی اعلام کنند .
 حسینی تصریح کرد:  از 19 هزار و 658 داوطلب ثبت نامی در استان در مرحله بررسی هیات های نظارت شهرستان 803 نفر علاوه بر کسانی که در هیات های اجرایی تایید نشدند، رد صلاحیت شدند و 451 نفر هم تا کنون انصراف داده اند و بقیه هم در عرصه رقابت های انتخاباتی باقی مانده اند .
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی شوراها در 8 شهر استان گفت: فرمانداران کارگروه ارائه خدمات فنی با حضور دستگاه های خدماتی و فنی  تشکیل داده تا این کارگروه تمهیدات فنی برای اجرای هر چه بهتر انتخابات خصوصا انتخابات الکترونیکی را فراهم سازد
حسینی در پایان از فرمانداران خواست  با احصای سلبی و ایجابی فعالیت های تبلیغاتی کاندیداها مقررات لازم را تدوین و مکتوب نمایند  و در جلساتی با رسانه ها از یکسو و ستاد های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  از دیگر سو موارد لازم را توضیح داده و کتبا نیز به آنان ابلاغ نمایند.
 


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار