رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خبر داد:
معتاد شیشه ای معروف به «جُل جُل آپاچی سوار» که در مناطق مختلف مشهد اقدام به گوشی قاپی می کرد، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی دستگیر شد که تاکنون به 60فقره سرقت اعتراف کرده است.
کد خبر: ۴۱۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 24 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، روز گذشته درباره جزئیات ماجرای دستگیری و اعترافات «جُل جُل آپاچی سوار» به خراسان گفت: در پی افزایش «گوشی قاپی» بعد از تعطیلات نوروزی در مناطق شمال و غرب مشهد، پرونده های متعددی در پلیس آگاهی تشکیل شد.
سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: بررسی محتویات پرونده های مذکور و اظهارات مال باختگان حاکی از آن بود که جوانی درشت اندام با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ، اقدام به گوشی قاپی می کند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تجزیه و تحلیل های کارشناسی درباره سرقت های مذکور و مناطق وقوع جرم نشان می داد که گوشی قاپی های جوان آپاچی سوار از منطقه خواجه ربیع آغاز شده و تا بزرگراه امام علی(ع) و بولواروکیل آباد ادامه یافته است. بنابراین، سارق بیشتر سرقت های خود را در مناطق حاشیه صدمتری فجر و بزرگراه امام علی(ع) انجام داده است. وی اضافه کرد: با توجه به شگرد سارق در ارتکاب جرم مشخص شد که وی از مجرمان سابقه دار است و به صورت حرفه ای اقدام به گوشی قاپی می کند.
سرهنگ رزمخواه خاطرنشان کرد: این گونه بود که گروهی از کارآگاهان پایگاه شمال آگاهی وارد عمل شدند و با استفاده از سیستم های اطلاعاتی پلیس، به تصویر فرضی متهم دست یافتند. از سوی دیگر نیز ساعت های ارتکاب جرم توسط آپاچی سوار مذکور بیانگر آن بود که این فرد از ساعت 18 تا 24 و در زمان تاریکی هوا دست به سرقت می زند. بنابراین عملیات شناسایی با ردیابی آپاچی سفیدرنگ در حالی ادامه یافت که هیچ کدام از شاکیان نتوانسته بودند شماره پلاک موتورسیکلت را به خاطر بسپارند اما در نهایت، کارآگاهان با استفاده از فنون نوین و تخصصی، مالک موتورسیکلت را در منطقه غرب مشهد شناسایی کردند.
در همین حال، تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان نشان می داد که موتورسیکلت مذکور به صورت قولنامه ای خرید و فروش شده است که در نهایت، سرنخ به آخرین خریدار که یک پیرمرد در بولوارشاهد منطقه قاسم آباد بود، رسید.
ادامه بررسی های پلیس بیانگر آن بود که پسر 33ساله و سابقه دار پیرمرد با مدارک پدرش اقدام به خرید و فروش موتورسیکلت می کند. بررسی سوابق این جوان که به جُل جُل آپاچی سوار معروف بود، نشان داد او از کیف قاپان حرفه ای است که حداقل 15سال سابقه کیفری گوشی قاپی و کیف قاپی دارد.
وی افزود: با به دست آمدن این اطلاعات، بلافاصله محل سکونت «جُل جُل» در منطقه خواجه ربیع شناسایی شد و کارآگاهان او را هنگام سرقت گوشی یک شهروند به دام انداختند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی یادآور شد: با انتقال متهم به پایگاه شمال پلیس آگاهی، وی مورد بازجویی های فنی قرار گرفت که در نهایت به 35فقره گوشی قاپی در شمال و 25فقره در غرب مشهد اعتراف کرد. سرهنگ رزمخواه با تأکید بر این که تاکنون چهار مالخر گوشی های سرقتی نیز با تلاش کارآگاهان دستگیر شده اند، اضافه کرد: این متهم که به «جُل جُل» شهرت دارد، معترف شد به موادمخدر صنعتی «شیشه» اعتیاد دارد و هر زمان که خمار می شد اقدام به سرقت گوشی می کرد و آن ها را بین 50 تا 100هزار تومان به مالخران می فروخت و با پول های به دست آمده، موادمخدر می خرید.
رئیس پلیس آگاهی در پایان اضافه کرد: تحقیقات از متهم مذکور، با صدور دستورات قضایی همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار