جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت حادثه صحرای طبس ‌گفت: امسال ‌از طریق ارسال نامه به سفارت کشور سوئیس برای حضور رئیس جمهور آمریکا در این برنامه دعوت شده است.
کد خبر: ۴۱۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 24 April 2017
سرهنگ رضا برازنده امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران پیرامون 5 اردیبهشت (حادثه طوفان شن در صحرای طبس) اظهار داشت: نخستین شهید مبارزه با استکبارستیزی شهید منتظرالقائم است که هر ساله در راستای گرامداشت 5 اردیبهشت برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو ماه گذشته برای برگزاری حادثه صحرای طبس برنامه‌ریزی‌های ‌لازم صورت گرفته است افزود: امسال این برنامه به شکل منطقه‌ای برگزار می‌شود  اما در این برنامه از 5 استان همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، سمنان به عنوان مدعو دعوت شدند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: قرار است از سال آینده حادثه طبس به صورت ملی برگزار شود تا تمام کشور در این برنامه پای کار آیند و با توجه به اینکه امسال روز 5 اردیبهشت ماه مصادف با مبعث پیامبر اکرم(ص) است اقداماتی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شده است.

برازنده‌مقدم افزود: در این برنامه تمامی مسئولان رده بالای استان و قشرهای مختلف مردم دعوت شدند که برگزاری آیین شکرگذاری یوم الله 5 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در آستانه مقدس حسین ابن موسی الکاظم(ع) و جشن مبعث در طبس برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امروز در تمامی مدارس شهرستان طبس و دیهوک سخنران اعزام شده و به نام طبس نامگذاری شده است و نشست‌های بصیرتی با موضوع گفتمان ولایت ساعت 17.30 امروز در حوزه علمیه شهرستان طبس برگزار می‌شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری جشن مبعث و روز شهرستان طبس در عصر دوشنبه از دیگر برنامه‌ها است گفت: برگزاری یادواره شهدای دیهوک، تجلیل از مادران شهدا در دیهوک، برگزاری دعای ندبه با حضور اقشار مردم و نماینده ولی فقیه در بسیج در روز جمعه 8 اردیبهشت ماه پیش‌بینی شده است.

برازنده‌مقدم افزود: در راستای 5 اردیبهشت ماه برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، اعجاز شن‌ها، تشکیل حاقه‌های صالحین با موضوع استکبار ستیزی در صحرای طبس، نمایشگاه استکبار‌ستیزی، ایستگاه سلامت از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته در اقدامی نامه دعوت از رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم 5 اردیبهشت ماه طبس به سفارت سوئیس که مدافع آمریکا است انجام شد که بازتاب خوبی داشت و امسال هم این برنامه توسط اتحادیه دانشجویی انجام و از طریق سفارت سئویس رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در این مراسم دعوت شده تا از نزدیک شکست خود را در طوفان شن ببیند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: 3 دستگاه اتوبوس در قالب پیشکوتان دفاع مقدس، اساتید و پژوهشگران و خبرنگاران برای پوشش مراسم 5 اردیبهشت ماه به طبس اعزام می‌شوند و امسال سال چهارم است که این مراسم توسط بیناد حفظ آثار استان خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی ما در صحرای طبس در زمینه آب است اظهار داشت: نوع بافت منطقه طوری است که امکان حفر چاه وجود ندارد  و برای انتقال آب قول‌هایی داده شده که بالغ بر 2 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه برآورد شده است.

برازنده‌مقدم افزود: در 20 فروردین ماه امسال 700 هزار نفر در منطقه صحرای طبس توقف کرده و از این موزه دیدن کردند که درخصوص ارتقا وضعیت صحرای طبس با تولیت آستان قدس رضوی هماهنگی‌هایی ایجاد شده است تا این مجموعه در قالب مجموعه رفاهی باشد و در حال حاضر این اقدمات در حال کارهای مقدماتی و تحقیقاتی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار