مدیر نیروگاه گازی شهید کاوه قاین با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مگاوات برق در این نیروگاه تولید و وارد مدار مصرف شده است گفت: این نیروگاه آمادگی تولید ۴ میلیون مگاوات برق را در سال را دارد.
کد خبر: ۴۱۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 24 April 2017
غلامحسین احتشام‌زاده اظهار داشت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال عملیات ساختمانی 2 واحد 160 مگاواتی نیروگاه گازی شهیدکاوه قاین آغاز می‌شود.

 وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این نیروگاه  افزود: با اختصاص اعتباری معادل 4 هزار میلیارد ریال قرار داد احداث 2 واحد 160 مگاواتی جداگانه با پیمانکار منعقد شده است و اواخر اردیبهشت ماه سال جاری عملیات ساختمانی آن آغاز خواهد شد.

مدیر نیروگاه گازی شهید کاوه قاین بیان کرد: قرارداد تکمیل ساخت دو واحد جدید 3 سال است و منجر به اشتغال 130 نفر می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 100 مگاوات برق تولیدی شهرستان از طریق پست تربت جام به افغانستان صادر می‌شود و 100 مگاوات دیگر از طریق پست بیرجند به سیستان و بلوچستان انتقال و 100 مگاوات نیز از طریق پست طبس به یزد انتقال می‌یابد.

مدیر نیروگاه گازی شهید کاوه قاین میزان مصرف استان را 230 مگاوات اعلام کرد و افزود: در سال گذشته با اجرای دو طرح بهینه‌سازی در راستای اقتصاد مقاومتی و با اعتباری معادل 100 میلیارد ریال 80 مگاوات به تولید برق شهرستان افزوده شد.

 وی میزان گازوئیل مورد نیاز نیروگاه در روز را 53.3 میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این واحد با 160 نفر کارگر در 4 شیفت فعالیت دارد.

مدیر نیروگاه گازی شهید کاوه در ادامه نبود راه دسترسی در مواقع اورژانسی و اضطراری و احداث میدان ورودی نیروگاه را از مشکلات پیش روی نیروگاه گازی قاین اعلام کرد و خواستار برطرف کردن آن شد.

وی اظهار داشت: نیروگاه گازی قاین یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی شرق کشور است که تاکنون حتی کمترین خاموشی را نداشته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار