رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه به کارگیری، جذب و استخدام در دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد همانند سایر مجموعه‌های قانونی دولتی خواهد شد،گفت: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مجموعه های نام برده البته با کلیات این طرح موافقت خود را اعلام کردند.
کد خبر: ۴۱۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 24 April 2017
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه به کارگیری، جذب و استخدام در دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد همانند سایر مجموعه‌های قانونی دولتی خواهد شد،گفت: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مجموعه های نام برده البته با کلیات این طرح موافقت خود را اعلام کردند.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در تشریح جلسه امروز ( یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی آسیب های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری، گفت: این موضوع با حضور نمایندگانی از همه دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی چون نیروی انتظامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، سازمان بهزیستی و غیره بررسی شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف رشد آسیب‌های اجتماعی در برخی استان‌ها، افزود: به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری بر پنج محور از آسیب‌های اجتماعی، کمیسیون اجتماعی برای تهیه گزارش جامع و کارشناسی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داد که بعد از اجماع نظر مجموعه‌های مختلف تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تشریح این گزارش، گفت: دستگاه‌های مختلف مذکور اقداماتی را در چند ماه گذشته پیرامون آسیب‌های اجتماعی انجام دادند که گزارش این اقدامات به کمیسیون اجتماعی ارائه شد، مجلس ( کمیسیون اجتماعی) عملکرد این دستگاه‌ها را بررسی و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی خواهد کرد.

وی با یادآوری پنج محور آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری، ادامه داد: اعتیاد و طلاق از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی مطرح و موثر در سایر حوزه‌های اجتماعی هستند،  حاشیه‌نشینی نیز به عنوان سومین محور، زمینه آسیب های اجتماعی را فراهم کرده که از دهه 30 شروع شده و طی یک یا دو سال نمی‌توان آن را برطرف کرد بنابراین تقویت روستاها و اشتغال‌زایی در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها باید در دستور کار قرار گیرد.

کاهش و توقف آمار طلاق در 12 استان پس از تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به آسیب‌های اجتماعی

خدادادی با بیان اینکه خشونت و مفاسد اخلاقی نیز از دیگر محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: اقدامات انجام شده در حوزه طلاق سبب شده تا آمار طلاق در 12 استان توقف یا کاهش یابد، در حوزه حاشیه نشینی هم در شهرهایی چون مشهد، تبریز و تهران اقدامات موثری انجام شده که نشان از تحقق وحدت رویه بین دستگاه‌ها و مسئولان بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها واقعیت جامعه را درک کرده و به دنبال چاره‌اندیشی هستند کما اینکه در مدت اخیر قدم‌های خوبی هم برداشته شده است. در این حوزه شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان نیز اقدامات موثری انجام داده‌اند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش درمورد آسیب‌های اجتماعی از سوی همه قوا تهیه و تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود، یادآور شد: بسته‌های حمایتی و کارهای عمرانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شده اما در اصل باید زیرساخت‌ها و علل این آسیب‌ها بررسی شود. این گزارش وظیفه دستگاه‌ها را نیز شفاف خواهد کرد هرچند باید به صورت مداوم پیگیری شود.

امور استخدام دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد همانند سایر مجموعه های دولتی می‌شود

خدادادی در ادامه بررسی طرح تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه های غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و گفت: این طرح جهت بررسی بیشتر به کمیته تخصصصی و کارشناسی ارجاع شد، در حقیقت این طرح به دنبال قانونی کردن استخدام دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد است چراکه هیات‌های علمی این مجموعه‌ها نه تنها تحت پوشش تامین اجتماعی نیستند بلکه نحوه جذب این افراد نیز بر اساس قانون انجام نمی‌گیرد از این رو طرح مذکور با امضای 27 نمیانده مجلس برای قانونمند کردن وضعیت این افراد تهیه و ارائه شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به کارگیری، جذب و استخدام در دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد همانند سایر مجموعه‌های قانونی دولتی خواهد شد، تصریح کرد: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مجموعه های نام برده البته با کلیات این طرح موافقت خود را اعلام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :