مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: از نظر علمی و نظامی و با توجه به توان تجهیزاتی دشمنان، آزادسازی خرمشهر یک رخداد دور از انتظار بود و این مهم در سایه وحدت رزمندگان و با عنایت خداوند به وقوع پیوست.
کد خبر: ۴۱۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 24 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  ایسنا ، مرادعلی محمدی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با موضوع بزرگداشت سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که امروز(چهارم اردیبهشت) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، از آزادی خرمشهر به عنوان مدال افتخار ایرانیان یاد کرد و افزود: روز سقوط خرمشهر غمگین ترین روز و روز آزادسازی آن به عنوان روز شادی مردم  ایران اسلامی در تاریخ کشور به ثبت رسیده است.

محمدی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس که در نهایت آزادی خرمشهر را در پی داشت 195 گردان عملیاتی سپاه و ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز به مقابله با دشمنان پرداختند، اظهار کرد: به اسارت گرفتن بیش از 19 هزار نفر و کشته و زخمی شدن بیش از 16 هزار نفر در کنار به غنیمت گرفتن 550 تانک و نفربر و 50 هواپیما و بالگرد  و آزادی سازی مناطقی به وسعت بیش از پنج هزار مترمربع از افتخارات این عملیات است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بیانات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: از نظر علمی و نظامی و با توجه به توان تجهیزاتی دشمنان آزادی خرمشهر یک رخداد دور از انتظار بود و این مهم در سایه وحدت رزمندگان و با عنایت باریتعالی به وقوع پیوست.

محمدی به نقش استان کرمانشاه در جریان عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه در این عملیات بیش از 40 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه  در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌های 10 گانه در راستای برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، خودباوری دینی و ملی است.

محمدی یادآور شد: تبیین نقش رهبری در خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تبیین قدرت و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات و... از راهبردهای برگزاری مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر خواهد بود.

برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، تبیین و تشریح دستاوردهای عظیم حماسه سوم خرداد توسط فرماندهان نظامی و پیشکسوتان دفاع مقدس استان در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه روز پنجم خرداد، آذین بندی معابر عمومی، برپایی ایستگاه های صلواتی، سرکشی از خانواده های معظم شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر و شهدای مدافع حرم، به صدا در آوردن زنگ مقاومت و پیروزی و... از برنامه‌های بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد عملیات بیت المقدس در استان کرمانشاه بود که محمدی از آنها یاد کرد.

محمدی افزود: برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در استان از روز دوم خرداد ماه  آغاز و به مدت چهار روز و تا روز پنجم این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به سالروز عملیات غرورآفرین بازی‌دراز داشت و افزود: این عملیات که به صورت مشترک بین ارتش و سپاه اجرا شد، در نهایت منجر به آزادی سازی بخشی از ارتفاعات بازی‌دراز شد.

محمدی تاکید کرد: آزادسازی ارتفاعات بازی دراز  به دلیل کوهستانی بودن منطقه و اشراف دشمن از طریق این ارتفاعات بر کشور از اهمیت زیادی برخوردار بود.

محمدی همچنین با اشاره به در دست تدوین بودن دایره المعارف جنگ در استان، اظهار کرد: این دایره‌المعارف با 1500 مقاله که مربوط به معرفی مناطق و  اشخاص است، تدوین خواهد 
شد.

به گفته محمدی 300 مقاله این دایره المعارف مربوط به اشخاص خواهد بود.

این مسئول با اشاره به شروع تهیه این دایره المعارف در استان، ابراز امیدواری کرد: کار تهیه آن تا سال آینده به اتمام برسد.

وی تدوین این دایره‌المعارف را گامی در جهت حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و افزود: همگان باید نسبت به حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اهتمام داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار