به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان صبح امروز با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، مصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان، حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، رحمانی مدیرکل نوسازی مدارس استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه ساز گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در استان و در راستای ارتقای کمی و کیفی سطح مدارس استان، نیازمند مشارکت مردم و خیرین هستیم و دست کسانی را که در امر خیر و ماندگار مدرسه سازی مشارکت می کنند به گرمی می فشاریم و از آنها استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه خیرین همواره به کمک دولت و مردم آمده اند، افزود: در دولت تدبیر و امید شاهد هستیم که خیرین مدرسه ساز به کمک دولت و مردم آمدند و در هر منطقه ای کار مدرسه سازی را شروع کردند؛ بی تردید این اقدام و کار ارزشمند خیرین همواره ماندگار و ساری و جاری خواهد بود.

سعادت با اشاره به اینکه در سال 96، 313 مدرسه کانکسی استان جمع آوری می شود، ادامه داد: با توجه به نامناسب بودن و عدم ایمنی مدارس کانکسی برای دانش آموزان، این مدارس امسال در استان جمع آوری و با مشارکت دولت و خیرین، مدارس استاندارد و مناسب بجای آنها احداث و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

استاندار آذربایجان غربی، ریشه کن کردن بی سوادی در استان را از دیگر برنامه های دولت در استان عنوان کرد و گفت: بصورت جدی طرح ریشه کن سازی بی سوادی در استان را دنبال می کنیم؛ برای اینکار باید انگیزه های ترک تحصیل دانش آموزان را از بین ببریم که لازمه آن نیز ایجاد محیط های مناسب تحصیلی برای دانش آموزان است.

سعادت به حادثه سیل اخیر در استان هم اشاره کرد و افزود: در حادثه سیل اخیر 17 مدرسه استان دچار آسیب شده بودند که عملیات پاکسازی آنها انجام شده است اما تعدادی از این مدارس، برای درس خواندن و تحصیل دانش آموزان، مکان های مناسبی نیستند و لازم است برای ساختن مدارس جدید بجای آنها برنامه ریزی و اقدام شود.

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب چهره های ماندگار خیرین مدرسه ساز استان، از تعدادی از خیرین مدرسه ساز نمونه استان نیز با اهدای لوح و تندیس جشنواره، تجلیل بعمل آمد.

همچنین از طرف مجمع خیرین مدرسه ساز استان، لوح های تقدیری به استاندار آذربایجان غربی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به جهت حمایتشان از این مجمع در جهت توسعه امر ارزشمند مدرسه سازی اعطاء  شد.