وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم‎ها عامل تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است.
کد خبر: ۴۱۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 25 April 2017
 محمدرضا نعمت‎زاده  در حاشیه سفر به بروجرد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: تحریم‎های اعمال شده علیه کشور ایران موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور شده است.


 وی سپس با اشاره به بازدید از چند طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان‎های ازنا، الیگودرز، دورود و بروجرد در سفر یک روزه خود به استان لرستان، عنوان کرد: ارزیابی‎های صورت گرفته در این بازدیدها حاکی از بهبود فعالیت این واحدها است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت به همکاری مطلوب بانک‎های دولتی و نیمه دولتی در رونق تولید در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد ضعیف بانک‎های خصوصی در جهت رونق تولید در لرستان و سایر استان‎های کشور در سال گذشته، امید است که همکاری این بانک‎ها در سال جاری بیش از پیش باشد.


نعمت‎زاده از برگزاری جلسه ای با حضور مدیران بانک‎ها و صندوق توسعه ملی در خصوص نوسازی و بهسازی کارخانجات سنگبری و نساجی استان لرستان در هفته آینده خبر و ادامه داد: در جلسه‎ای با حضور نمایندگانی از کارخانجات سنگبری لرستان مباحثی در راستای توسعه این کارخانجات و ایجاد پایانه صادراتی به منظور توسعه صادرات محصولات تولیدی مطرح شد.


وی با اشاره به بیان برخی مشکلات از سوی مدیران کارخانجات سنگبری استان لرستان در جلسه امروز گفت: یکی از مشکلات مطرح شده در این جلسه مربوط به تسهیلات بانکی و نرخ سود آنها بود که این مشکلات در جلسه‎ای با حضور مدیران بانک‎ها پیگیری می‎شوند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برخی پروژه‎های صنعتی همچون فولاد ازنا با وجود پرداخت تسهیلات بانکی سال‎ها متوقف بوده است، اما امروز و در سایه تلاش‎های صورت گرفته و البته همراهی بانک‎ها فعالیت خود را از سر گرفته‎اند.


نعمت‎زاده به بیان نقش تحریم‎ها در تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت و افزود: برای رفع اختلافات میان سرمایه‎گذاران خارجی و داخلی کارخانه عظیم خودرو بروجرد که ناشی از اعمال تحریم‎ها است، تلاش می‎شود.


وی تاکید کرد: در کنار تلاش به منظور رفع اختلاف میان سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی کارخانه عظیم خودرو بروجرد، رایزنی‎ها به منظور جذب سرمایه‎گذاران اروپایی و چینی توسط مدیران این کارخانه ادامه دارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تولید در صنعت نساجی کشور رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: واحد پوشاک زاگرس‎پوش شهرستان بروجرد با ایجاد اشتغال برای 400 نفر به دنبال اجرای طرح توسعه و به کارگیری تعداد بیشتری از افراد جویای کار در این شهرستان است.


نعمت‎زاده در ادامه به افزایش تعداد کارگران کارخانجات نساجی بروجرد در یک بازه زمانی از 650 به 1100 نفر اشاره و اظهار کرد: اگر چه هم اکنون تعدادی از کارگران این کارخانه تعدیل شده‎اند، اما در حال حاضر تعداد کارگران فعال بیش از آمار اولیه یاد شده است.


وی تاکید کرد: قرار است، جلسه‌ای به منظور اعطای تسهیلات به کارخانجات نساجی بروجرد با هدف نوسازی تجهیزات آن برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار