رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در نشست «هیئت اندیشه‌ورز» مطرح کرد:
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها بایستی در زمینه مقابله با توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و اجازه ندهند که چنین حربه‌هایی فضای اتحاد و همدلی ملت ایران را ذره‌ای تحت تأثیر خود قرار دهد.
کد خبر: ۴۱۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 25 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، عباس محمدیان صبح امروز در نخستین نشست «هیئت اندیشه‌ورز» سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی که با حضور جمعی از فعالان حوزه رسانه و مدیران خبرگزاری‌های استان به‌منظور بررسی برنامه‌های سال 96 و همچنین تبیین منشور اخلاقی رسانه‌ها در انتخابات برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراها قرار گرفته‌ایم لازم است که در این فضا به‌نحو هوشیارانه‌تری گام برداریم و توطئه‌های دشمنان با هدف ارعاب و دوقطبی‌سازی «جنگ» یا «برجام» را خنثی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج رسانه در سال 96 گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در سال 96، ایجاد هم‌افزایی در جامعه رسانه و به کارگیری از ظرفیت‌های نخبگان استان است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.
محمدیان تصریح کرد: برنامه‌های امسال علاوه بر آن‌که جنبه رسانه‌ای خود را دارند، باید بر محور شعار سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» باشند و لازم است در این مسیر به گونه‌ای حرکت کنیم که مسئولانِ هر رده‌ای با کمک رسانه‌ها و جدیت بیشتر در جهت تحقق شعار سال گام بردارند.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی نهضت آموزش در فضای خبری-تحلیلی استان گفت: بدون تردید مسئله آموزش از پایه‌های اصلی برنامه‌های ما در سال 96 است و بنا داریم به کمک نخبگان رسانه‌ای به‌شکل قاعده‌مندتری این امر را پیگیری کنیم و ان‌شاءا... به ثمر برسانیم.
محمدیان افزود: علاوه بر حوزه‌هایی نظیر مطبوعات و خبرگزاری‌ها که مستقیماً و به صورت تخصصی با امر رسانه در ارتباط هستند، باید توجه ویژه‌ای به مقوله شبکه‌های اجتماعی و اصولاً فضای مجازی داشته باشیم چراکه دشمن با سوءاستفاده از بعضی ناآگاهی‌ها درصدد تحقق نیات شوم خود برآمده است.
وی اظهار کرد: در فضایی که دشمنان انقلاب اسلامی تجهیزات خود در عرصه جنگ نرم را لحظه‌به‌لحظه تقویت می‌کنند و به هر طریقی آرمان‌های این نظام و انقلاب را هدف گرفته‌اند، نیروهای نخبه و بسیجی ما نباید منعفل باشند و خدای ناکرده از دشمنِ تا بن دندان مسلح غافل شوند.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی همچنین از راه‌اندازی «مرکز تحلیل و بررسی» این سازمان خبر داد و گفت: ما باید تمامی اقدامات رسانه‌ای خود را با هدف اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و رفع مشکلات موجود در جامعه به کار بگیریم و در این عرصه مسائل را مورد واکاوی قرار دهیم؛ مرکز تحلیل و بررسی بسیج رسانه استان نیز قرار است با چنین خط مشی و رویکردی به‌صورت شبکه‌ای به تحلیل فضای رسانه‌ای بپردازد.
محمدیان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای تحقق مطالبات اصحاب رسانه خراسان رضوی، تصریح کرد: بر همین اساس و با توجه به فقدان یک مرکز مناسب برای اصحاب رسانه استان، در آینده نزدیک نخستین مرکز تخصصی دپارتمان رسانه‌ای کشور با هماهنگی پارک علم و فناوری در شهر مشهد افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در خاتمه گفت: امیدواریم با همکاری نهادها و تعامل اصحاب رسانه بتوانیم گام‌های بیشتری در جهت توسعه و تعالی رسانه‌ای استان برداریم و در این عرصه به نقطه مطلوبی دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار