کد خبر: ۴۱۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 25 April 2017

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اهل سنت ایران یک فرصت بسیار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است و از این فرصت می توان برای برقراری ارتباط با جامعه اسلامی بهره گرفت.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن اراکی روز سه شنبه در بیست و ششمین همایش دانش آموختگی طلاب حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار داشت: در سیاست های کلان باید این نکته در نظر گرفته شود که اهل سنت ایران یک فرصت گرانبها در اختیار نظام جمهوری اسلامی و کل جهان اسلام است.
وی تصریح کرد: جایگاه جامعه اهل سنت ایران را باید شناخت و قدر شناس این جامعه ارزشمند بود.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در شاهراه ورود به کشورهای آسیای میانه است و از این فرصت می توان برای صادر کردن اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی استفاده کرد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان برای نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان با همت دولتمردان و مردم این استان در آینده تبدیل به قطب اقتصادی آسیای میانه خواهد شد.
آیت الله اراکی ادامه داد: این استان می تواند یکی از مهمترین فرصت های رشد، جهش فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی به شمار آید.
وی بیان کرد: استکبار جهانی در تلاش است تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند بر این اساس اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را در جامعه اسلامی به وجود آورده است.
وی ادامه داد: این جریان ها تنها نام اسلام را بر زبان جاری می کنند اما در حقیقت تلاش آنها ایجاد تفرقه و شکاف میان مسلمانان است.
وی اضافه کرد: کسانی که به مقدسات اهل تشیع و اهل تسنن اهانت می کنند در حقیقت دنباله رو اهداف استکبار جهانی هستند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تمام مسلمانان امروز می دانند که هدف آمریکا و انگلیس ایجاد تفرقه و درگیری های مذهبی در میان امت اسلام است.
آیت الله اراکی اظهار داشت: براساس اعتراف مقامات دولتی آمریکا داعش و القاعده را خودشان در جامعه اسلامی با هدف ایجاد تفرقه و اختلاف به وجود آوردند.
وی بیان کرد: عربستان سعودی و امارات تمام هزینه شبکه های ماهواره ای را که به نام شیعه به مقدسات اهل سنت و به نام اهل سنت به مقدسات اهل تشیع اهانت می کنند با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه می پردازند.
وی ادامه داد: جوانان باید به این موضوع توجه اساسی داشته باشند که این شبکه های ماهواره ای چه اهداف شومی را دنبال می کنند.
وی افزود: مسلمانانی که به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی هستند از اسلام حقیقی پیروی نمی کنند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم نیز در این آیین گفت: بعثت پیامبر اکرم‌ (ص) آیین های شرک و خرافه پرستی را از جامعه آن زمان محو کرد.
آیت الله مهدی احدی اظهار داشت: فاصله گرفتن از فضل الهی و تبعیت از شیطان انسان را گرفتار جان باختگی می کند.
وی بیان کرد: قرآن برترین حکمت ها را به انسانها نشان می دهد و دور شدن از آیات الهی سبب نفوذ شیطان در انسان می شود.
وی با اشاره به جایگاه برجسته امام علی(ع) افزود: در روایات اهل تشیع و تسنن فضایل و برجستگی های خاص آن حضرت به خوبی بیان شده است.
وی خاطر نشان کرد: اهل سنت ایران در تمام صحنه های انقلاب اسلامی نشان داده اند که همیشه وفادار به نظام جمهوری اسلامی هستند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اهل سنت سیستان و بلوچستان حامی جانفشانی های شهدا و انقلاب اسلامی هستند.
آیت الله احدی اظهار داشت: مسلمانان باید قداست و طهارت اسلام را بر جهانیان عرضه کنند.
وی بیان کرد: در تشکیلات نظام جمهوری اسلامی همه با یکدیگر برابر و برادر هستند.
وی افزود: صفا و صمیمیتی که امروز در بین شیعه و سنی نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد زبانزد خاص و عام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار