کد خبر: ۴۱۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 25 April 2017
علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: هر سال شهرداری در مورد خدمات نوروزی نظرسنجی می‌کند تا با احصای نقاط مثبت و منفی، موارد ضعف را برای سال‌های بعد حذف کند.

وی افزود: در سال 90 که ابتدای فعالیت ما بود برای نصب چادرهای نوروزی هرج‌ومرج در شهر حاکم بود و هر کس هر کجا مایل بود چادر خود را مستقر می‌کرد و افراد با لباس خانگی به شهرداری مرکزی آمده و خدمات می‌گرفتند که چهره نازیبایی به شهر می‌بخشید.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: در آن سالهای نخست، آمار تصادفات نیز بسیار بالا بود که در طی شش تا هفت سال تمام این شاخص‌ها بهبودیافته و تصادفات درون‌شهری در نوروز سال گذشته 14 نفر بوده و امسال به چهار نفر کاهش‌یافته و این شاخص، عملکرد مناسب نیروی انتظامی و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری را نشان می‌دهد.

پاک فطرت یادآور شد: در بحث معتادان با کمک دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ساماندهی معتادان متجاهر کردیم و ایام نوروز متکدی و معتادی در سطح شهر ندیدیم و مرکز نگهداری معتادان ماده 16 بین 600 تا 700 معتاد پرخطر را نگهداری کرد و مددسرای مهربانی در زمستان سال گذشته برای افراد در راه‌مانده راه‌اندازی و آدرس آن به پایانه‌های مسافربری و بیمارستان‌ها ارائه شد و در ایام نوروز امسال 400 مورد خدمات‌رسانی از طریق مددسرای مهربانی شیراز با شام و صبحانه به ابن سبیل صورت پذیرفت.

شهردار شیراز تصریح کرد: در بحث رقابت اقتصادی وضعیت به‌گونه‌ای شده که اگر 24 ساعت برق یک کشور قطع شود صادرات و اقتصاد رقیب به میزان زیادی پیشی می‌گیرد.

وی سفرهای نوروزی را خنثی‌کننده تبلیغات سوء بیگانگان در مورد امنیت ایران و مشکلات اقتصادی برشمرد و ابراز داشت: استراحت نوروزی می‌تواند کوتاه‌تر باشد اما برای تلطیف روحیه جامعه و ارتقای توان کاری اجتماع ضرورت دارد و از این منظر شهرداری چندین هزار نفر از کارکنان و مدیریت‌ها و سازمان‌های متعدد خود را بسیج می‌کند تا مردم و مسافران با خاطرات خوشی از نوروز به فضای کار و تلاش بازگردند و در این زمینه هلال‌احمر، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، آموزش‌وپرورش و بسیاری دستگاه‌های دیگر تلاش می‌کنند و به‌واقع آماده کردن بیش از 500 مدرسه برای خدمات‌رسانی کار ساده‌ای نیست.

پاک فطرت متذکر شد: در این ایام مدیریت روابط عمومی شهرداری فعالیت‌های صورت پذیرفته را مستندسازی کرد تا فعالیت‌هایی که از چهار ماه پیش از نوروز انجام‌شده موردبررسی قرارگرفته و نقاط ضعف کار برطرف شود.

وی بیان کرد: با فرهنگ‌سازی و استقرار گروه‌های گشت و نظارت، امسال شاهد کمترین خسارت به اماکن و تجهیزات شهرداری بودیم و از ین نظر وقتی هزینه بازسازی و نگهداری کاهش یابد امکان هزینه کرد اعتبارات در نقاط موردنیاز شهروندان به وجود می‌آید.

پاک‌فطرت یادآور شد: تمام کسانی که با تلاش خود در نوروز امسال لبی را خنداندند و کمک کردند خانواده‌ای مشکلات خود را حتی یک‌شب فراموش کند از ثواب عظیمی بهره‌مند شده‌اند که با هیچ‌چیز قابل قیاس نیست.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز در این آیین با اشاره به ارتقای شاخصه‌های امنیت اجتماعی فارس در ایام نوروز، ابراز داشت: دست‌نوشته‌های متعدد توریست‌های خارجی شاهدی بی‌بدیل برای وجود امنیت بی‌نظیر در فارس و شیراز است چنانکه حتی یک مورد تعرض به حریم میهمانان نوروزی گزارش نشد و گاه در ساعات نزدیک نیمه‌شب توریست‌ها را مشاهده می‌کنیم که به‌راحتی در حال تردد هستند درحالی‌که پلیس برخی کشورهای اروپایی به افراد هشدار می‌دهد در این ساعات خلوت اشیا گران‌قیمت با خود حمل نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار