در حاشیه نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام صورت گرفت:
شهردار ساریوو از صولت مرتضوی برای سفر به شهرشان در جهت همگرایی بیشتر شهرداران جهان اسلام دعوت به عمل آورد.
کد خبر: ۴۱۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 26 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، همزمان با برگزاری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام، هیئت اعزامی شهرداری شهر سارایوو به سرپرستی عبدالله اسکاکا شهردار این شهر با صولت مرتضوی گفت‌وگو و از او برای سفر به شهرشان دعوت به عمل آوردند. 
امینا دلکوویچ، مشاور شهردار شهر ساریوو(کشور بوسنی و هرزگووین) در امور آموزش، ورزش و فرهنگ بیان کرد: این کنفرانس بسیار خوب بود و فرصتی برای افراد صاحب نظر از شهرهای مختلف جهان اسلام بود و تا در رابطه با گسترش مفاهیم اسلامی به یک اجماع نظر برسند. 
وی افزود: مشهد شهری زیبا و دلچسب برای همه ما بود، با اینکه زمان کمی در این شهر گذرانده‌ایم ولی حرم امام رضا(ع) و آرامگاه فردوسی دو بخش بسیار زیبا از این شهر بزرگ است که بسیار الهام بخش از نظر معنوی، هنری و فرهنگی است. 
دلکوویچ گفت: مردم ایران انسان هایی ارزمند از نظر مهمان‌نوازی و فرهنگ و آداب و رسوم هستند و مردم کشور بوسنی و هرزگووین برای آنها احترام ویژه ای قائل هستند. 
گفتنی است در حاشیه این همایش عبدالله اسکاکا شهردار شهر ساریوو خطاب به صولت مرتضوی شهردار مشهد مقدس از وو برای سفر به شهر خود دعوت کرد و گفت: من و همراهانم این سفر زیبا به مشهد را هیچگاه فراموش نمی کنیم، برای همین باید اعتراف کنم که مشهد شهری زیبا و دلنشین است. 
وی گفت: ما ارزش زیادی برای کمک های ایران اسلامی  به ملت های مظلوم جهان قائل هستیم و از شهردار مشهد مقدس دعوت می کنم تا با سفر به سارایوو میهمان ما باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار