نماینده مردم لنجان در مجلس دهم:
عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری ظرفیت نقدپذیری خود را افزایش دهند البته انتقاد باید از دو رکن عالمانه و اخلاقی برخوردار باشد.
کد خبر: ۴۱۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 26 April 2017
تابناک اصفهان، به گزارش ایمنا، محسن کوهکن ریزی ، در خصوص فضای انتخابات در کشور عنوان کرد: انتظار داریم فضای کلی صحبت های کاندیدا چه در مناظره چه به صورت یکطرفه، مبانی اعتقادی بر روح گفت و گو ها حاکم باشد.
نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: فرد خاصی مدنظرم نیست اما از مجموعه موضوعاتی که اخیرا مطرح می شود چنین برداشت شد که مبانی اعتقادی و اخلاقی رعایت نمی شود، بنابراین لازم است به همه کسانی که در صحنه حضور دارند در عنوان کردن نقدهایشان توجه بیشتری به نحوه طرح مسائل داشته باشند.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر روحانی و جهانگیری و همه کسانی که می خواهد از عملکرد دولت دفاع کنند، انصاف را رعایت کنند و عملکرد خود را بر اساس اعداد و ارقام مطرح کنند نه اینکه عملکرد دولت گذشته را زیر سوال ببرند.
این نماینده مجلس اظهار داشت:البته این طبیعی است که فضای انتخاباتی پایان دوره دوم ریاست جمهوری آرام تر باشد چرا که در بین کاندیداها دولت حضور ندارد و انتقادات به سمت اشخاص نمی رود بلکه عملکردها نقد می شود اما در پایان دوره اول ریاست جمهوری از آنجایی که رئیس جمهور در انتخابات حضور دارد فضا با تنش بیشتری روبه رو است، این موضوع را سال 88 نیز تجربه کردیم.
کوهکن با بیان اینکه این دوره نیز فضا انتخابات همین گونه خواهد بود، گفت: از آنجایی که این دوره از انتخابات عملکرد دولت مورد نقد قرار می گیرد، باید به دو نکته توجه شود، اول اینکه دولت و داوطلبان ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند و نهضت " می گم، بگم، خواهم گفت" راه نیاندازند که در تراز و شأن رئیس جمهور و داوطلبان این مسند نیست.
این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر افرادی که قصد انتقاد دارند باید توجه کنند که نقدشان دو ویژگی عالمانه و اخلاقی را داشته باشد، اگر نقدی عالمانه نباشد اما همراه با مراعات اخلاق انجام شود اگر استدلال شود نقد درست نیست از نگاه اخلاقی رد نقد قابل پذیرش می شود اما اگر عالمانه باشد اما اخلاق مراعات نشود فضای یکدندگی شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه رسانه ها و به خصوص صدا و سیما تاثیر مستقیمی در فضای انتخاباتی کشور دارند، گفت: باید رسانه ها افراد را به سمت مراعات اخلاق و ارائه برنامه هدایت کنند.
عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنرانی روحانی در قزوین، عنوان کرد: توصیه می کنیم دولت از این ادبیات فاصله بگیرد چنین روندی به نفع رئیس جهمور نیست./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار