نخستین جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام ایرانی در سال 96 با حضور 18 استان کشور در پارک جنگلی چغاسبز ایلام گشایش یافت.
کد خبر: ۴۱۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 26 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام  گفت: در این نمایشگاه در قالب 140 غرفه، صنایع دستی، سوغات، موسیقی، غذاهای محلی و نوع پوشش استان های مختلف کشور به نمایش گذاشته شده است.
 
عبدالمالک شنبه اظهار کرد: استان های ایلام، کردستان، لرستان، همدان، قم، شیراز، مشهد، اصفهان، مرکزی، یزد، گیلان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و آدربایجان شرقی از جمله استان های شرکت کننده در این جشنواره هستند.
 
وی یادآور شد: علاوه بر نمایش صنایع دستی و پخت غذاهای محلی پنج استان ایلام، آذربایجان شرقی، گیلان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر هر کدام از این استان ها به مدت 2 شب موسیقی محلی و آیینی خود را در این محل اجرا می کنند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اضافه کرد: امشب در نخستین اجرا، گروه موسیقی استان چهارمحال و بختیاری برنامه خود را اجرا خواهد کرد.
 
شنبه زاده افزود: به منظور اطلاع‌ رسانی و دعوت از عموم علاقمندان برای حضور در جشنواره اقوام ایرانی و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ایرانی فعالیت‌های تبلیغاتی لازم انجام شده است.
 
وی اضافه کرد: به همین منظور نیروهای اداره کل میراث فرهنگی ایلام برای پذیرش و خوشامدگویی به مهمانان در پارک جنگلی چغاسبز محل جشنواره مستقر شده اند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ این جشنواره از 6 تا 15 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 24 هر روز پذیرای علاقمندان است.
 
استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
 
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصربه فرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
 
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار