استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید یک هزار و 111 واحد تولیدی استان در سال 95 احیا و ساماندهی شدند که این اقدام در 38 سال گذشته و در کارنامه اقتصادی قزوین بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۴۱۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 26 April 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فریدون همتی که دوشنبه شب به منظور شرکت در جشن مبعث و دیدار مردمی به محمودآباد نمونه از توابع بخش مرکزی قزوین سفر کرده بود در بدو ورود به این شهر با استقبال گرم و پرشور اهالی این شهر از جمله روحانیون و طلاب،کارگران و کسبه و ورزشکاران مواجه شد.
وی در ادامه ضمن حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه و گرامیداشت مقام شامخ شهدای این شهر از سالن های ورزشی شهر محمودآباد نیز بازدیدکرد و برای حل مشکلات آنها دستور داد.
استاندار قزوین در ادامه در دیدار با اهالی خونگرم این شهر در مصلی محمود آباد نمونه ضمن تبریک مبعث رسول گرامی اسلام (ص) گفت: در دومین سفر رئیس جمهوری به استان قزوین، طرح های متعددی به بهره برداری رسید و امیدواریم با ادامه همین روند پروژه های بسیار دیگری نیز در سطح استان نظیر تصفیه خانه و سالن ورزشی محمودآباد نیز تکمیل و آماده بهره برداری شوند.
همتی ادامه داد: برای رفع مشکلات محمودآباد نمونه نظیر استقرار پلیس راهور،رفع مشکل جابه جایی ایستگاه تاکسی و تکمیل سالن های ورزشی با تامین اعتبار لازم اقدام می کنیم چرا که خدمت بی منت به مردم در سرلوحه رفتار و کارکرد دولت تدبیر و امید و مسئولان استان قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرائی انتقال آب شرب سد طالقان به استان در دومین سفر رئیس جمهوری به قزوین، گفت: این طرح با 60 میلیارد سرمایه گذاری بخش خصوصی تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد و نقش بسیار مهمی در تامین آب شرب سالم و بهداشتی داشته و بخش مهمی از دغدغه ها را در خصوص برداشت های بی رویه از آب های زیر زمینی کاهش می دهد.
استاندار قزوین، یکی از مشکلات جدی استان را کمبود 2 هزار تخت بیمارستانی عنوان کرد و گفت: به برکت سفر رئیس جمهوری احداث سه بیمارستان در قزوین و الوند برای تامین یک هزار تخت بیمارستانی کلید خورد و اجرای آن به عنوان یک خدمت مهم و موثر بر رفاه مردم استان به سرعت پیش می رود.
همتی با اشاره به مدیریت منابع آب زیر زمینی و سامانه های آبیاری نوین در استان، اضافه کرد: از سال 74 تا آغاز به کار دولت یازدهم در مجموع 21 هزار هکتار آبیاری قطره ای در سطح اراضی استان انجام شده بود در حالیکه در سه و نیم سال گذشته با همت دولت تدبیر و امید 26 هزار هکتار سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان به مرحله اجرا درآمد.
وی افزود: اقدام برای داربستی کردن باغ های انگور،مبارزه با بیابانی شدن اراضی،احداث تصفیه خانه ها،تکمیل سرانه ورزشی،تکمیل سدهای نهب و بالاخانلو،تکمیل خطوط راه آهن و جاده ها و ساماندهی وضعیت روستاها از دیگر کارهای مهمی بوده اند که در دولت تدبیر و امید به آنها پرداخته شده است.
این مسئول ادامه داد: احیای یک هزار و 111 واحد تولیدی در سال 95 با 114 هزار میلیارد ریال تسهیلات بی سابقه ترین اقدام قبل و بعد از انقلاب اسلامی در کارنامه اقتصادی استان قزوین بوده و اگر این اقدام توسط دولت تدبیر و امید انجام نمی شد با تعطیلی 600 واحد تولیدی و بیکاری هزاران کارگر در سطح استان مواجه می شدیم.

** پیش از دولت تدبیر و امید، نرخ تورم 44 درصد و رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 درصد بود
وی در ادامه با اشاره ای گذرا به وضعیت استقرار دولت یازدهم،گفت: در سال 92، نرخ میانگین بیکاری کشور 11 درصد،نرخ تورم 44 درصد و نرخ رشد اقتصاد کشور منفی 6.8 درصد بود و ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته بود و آمار و متغیرهای اقتصادی به شدت از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور خبر می داد.
وی با بیان اینکه دشمن با ایجاد بحران های اقتصادی به دنبال ساختن بحران های اجتماعی در کشور بود،افزود: دولت تدبیر و امید با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم و بهره گیری از دیپلماسی فعال و پویا موفق شد بعد از سه و نیم سال تمامی این مشکلات را حل کرده و باند پر از چاله و گودال فرودگاه اقتصاد ایران را برای اوج گرفتن هواپیمای اقتصاد کشور صاف و ترمیم نماید.
وی همچنین با اشاره به برجام گفت:بعد از این توافق، حقوق هسته ای ایران توسط مجامع جهانی به رسمیت شناخته شد و کشتی های نفتی ایران با پرچم سه رنگ کشور در آب های آزاد به حرکت در آمده و شرکت های بیمه ای نیز در بیمه کردن آنها از یکدیگر سبقت می گیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامتعادل رئیس جمهوری آمریکا در لشکرکشی به کره شمالی و حمله به سوریه، گفت: امیدواریم مردم با حضور حداکثری در پای صندوق های رای و رای دادن به دولتی با درایت و تدبیر، کشور را برای عبور از موانع پیش رو یاری کنند و دشمنان را در تحقق اهداف شومشان ناامید سازند.
در ادامه این دیدار امام جمعه،رئیس شورای شهر، شهردار و جمعی از مردم شهر محمود آباد نمونه، مشکلات عمرانی و خدماتی این شهر را با استاندار درمیان گذاشته و وی نیز در خصوص رفع آنها دستور لازم را صادر کرد.
استاندار قزوین در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر به خانواده سه شهید مدافع حرم، مقام والای این شهیدان را گرامی داشت.
شهر محمود آباد نمونه با 30 هزار نفر جمعیت و 28 شهید گلگون کفن در 20 کیلومتری غرب مرکز استان قزوین واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار