مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبرداد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تاسیس دبیرخانه دائمی بخشی های شمال خراسان خبر داد و گفت: انشالله با پيگيريهاي انجام شده تاسيس اين دبيرخانه اولین قدم از بركات برگزاری این همایش است و حسن مطلعی برای برپایی باشکوه همایش بخشي های شمال خراسان در سالهای آینده باشد.
کد خبر: ۴۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 26 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،سيد سعيد سرابي در افتتاحيه نخستين بخشي هاي شمال خراسان در درگز افزود: همايش بخشی های شمال خراسان این زمینه را دارد که با کشورهای همسایه که دارای فرهنگ مشترک با ما هستند با وسعت و کیفیت مطلوب تر در سال های آینده برگزار شود. 
وي ادامه داد: در این دوره این توفیق حاصل شد که با توجه  به تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت تدبیر و امید رخداد های هنری که با جریان هنر فاخر و اصیل ایرانی در ارتباط است احیا شود، دراین دوره توانستیم جشنواره ی پیران چنگی در قوچان که با فطرت ۱۱ ساله برگزار شده بود همانند جشنواره ی بخشی های شمال خراسان در سال جاری احیا كنيم. 
سرابي افزود: بنابراين این فرصت را نباید از دست داد این هنرها داشته های فرهنگی ماست و هرچه قدر دراین مسیر همانند برگزاری این نوع همایش بتوانيم قدم برداريم قطعا میتوانیم در جریان احیا این موسیقی سنتی و فاخر فرهنگی مثمر ثمر واقع شویم. 
وي گفت: این همایش ها زمینه ای را فراهم میکند که اگر در سنوات گذشته به هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر و فرهنگ بی توجهی صورت گرفته به این بهانه ظرفیت های جدید و فاخر سنتی این مرز و بوم شناسايي شود و بتوانیم علاقه مندان و جوانان را برای ورود به این حوزه ترغيب کنیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار