نخستین سالانه عکس دانشجویان عکاسی پردیس هنرهای زیبا، عنوان نمایشگاهی بود که به مدت یک هفته در تالار فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی، به همراه برگزاری کارگاه عکاسی میزبان علاقمندان عکاسی بود.
کد خبر: ۴۱۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵ 26 April 2017
به گزارش تابناک رضوی ، صیاد نبوی، دبیر علمی این سالانه در حاشیه برگزاری نمایشگاه و کارگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ،
در تعریف عکاسی معاصر گفت: عکاسی معاصر با تجربه زیسته پیوند خورده است و مخاطب ایرانی در صورت بهره مندی از دانش عکاسی می تواند با عکاسی معاصر ارتباط برقرار کند.
نبوی افزود: عکاسی هنری بعد از انقلاب و در نتیجه‌ی نیازی که در سالهای ابتدایی دفاع مقدس، به عکاسی احساس می شد دانشگاهی شد و طی این 20 سال، رشد خوبی داشته است.
وی درباره آسیب شناسی عکاسی هنری در ایران، با بیان اینکه درعکاسی هنری سختگیریهای سیاسی و اجتماعی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در محیط اجتماعی و شهری ، دوربین در دست عکاس هنوز یک تابو است و این ازجمله  آسیب عکاسی درایرانست.
استاد دانشگاه هنرهای زیبا در توضیح بیشتر درباره عکاسی مستند افزود: در حوزه عکاسی مستند طی سالهای اخیراتفاقات خوبی افتاده و حتی شاهدیم که با ارائه عکسها درگالری ها وجه اقتصادی پیدا کرده است. وی با بیان اینکه در عکاسی مستند، سرعت در درجه دوم اهمیت قراردارد،خاطرنشان کرد: دراین ژانر از عکاسی، موضوع عکاسی شده را از زوایای مختلف می بینیم و عکاسی مستند بیشتر باراجتماعی و اسنادی داشته و دارای وجه زیبایی شناسی است اما عکاسی خبری، درباره یک خبر هست و سرعت در انتقال آن در بهترین زمان ممکن است.
وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در مشهد خاطر نشان کرد: نمایشگاه عکس حاضر نمایش واقع بینانه ای است که بر اساس منطق آکادمیک شکل گرفته و به بازخوانی فعالیت های انجام شده ی دانشجویان در سال گذشته پرداخته است.
نبوی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاههایی به مثابه جرقه ای در ذهن ایده های  نو را ایجاد خواهد کرد،افزود: متاسفانه برخلاف نمایشگاه، در زمینه کارگاه ‌های عکاسی که برگزار شد با استقبال خوبی مواجه نشدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار