مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان خبر داد
مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره سرود نماز استان سمنان با عنوان «ترنم الهی» در شهر سمنان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 26 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان سمنان،  حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین از برگزاری نخستین جشنواره سرود نماز استان سمنان با عنوان "ترنم الهی" خبر داد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه این جشنواره در رده سنی نوجوانان با حضور 10 گروه سرود برتر استان در شهر سمنان برگزار می‌شود، تصریح کرد: با فراخوان دبیرخانه این جشنواره، 45 اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از بازبینی آثار و داوری دقیق، از این میان 10 گروه به مرحله نهایی و حضوری راه پیدا کردند.

وی افزود: در مرحله نهایی که روز جمعه 8 اردیبهشت برگزار می‌شود، 3 گروه برتر استان معرفی و تقدیر خواهند شد.

شمس‌الدین گفت: با توجه به اینکه این جشنواره با محوریت موضوع نماز برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود، در گام اول از گروه‌های نوجوان و دانش‌آموزی دعوت شد و امیدواریم در گام‌های بعدی زمینه حضور گروه‌های سرود بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری جشنواره خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند«هر کار ارزشی که در قالب هنر آمد ماندگار می‌شود»و با توجه به ماهیت فرهنگی نماز، استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ نماز در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم در این مسابقات در جهت گسترش و اشاعه فرهنگ نماز گامی مؤثر برداشته شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه طرح این جشنواره مورد استقبال مسؤولان کشوری نماز قرار گرفت، بیان کرد: این کار بدون مشورت با مرکز انجام‌نشده و آن‌ها اعلام کردند در صورت برگزاری مطلوب جشنواره، این طرح ابتکاری از سوی استان سمنان به سایر استان‌ها هم ابلاغ خواهد شد، در مراحل بعدی با استفاده از تجربیات این جشنواره، مسابقات کشوری و سراسری هم با محوریت نماز در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد ستاد اقامه نماز رویکردی فرهنگی است، اظهار کرد: نماز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا اخلاق در جامعه، در عصر کنونی باید با ابزار هنر و رویکرد فرهنگی اشاعه یابد.

شمس‌الدین گفت: ستاد اقامه نماز هم دوشادوش سایر نهادهای فرهنگی در جهت اهداف خود فعالیت‌های فرهنگی متعددی دارد که این جشنواره بخشی از آن‌ها است.

وی با انتقاد از برخی نهادهای فرهنگی و عدم مشارکت جدی در این جشنواره فرهنگی هنری گفت: بخش اعظم اجرای این جشنواره به عهده ستاد اقامه نماز است و تنها یک یا دو دستگاه در برگزاری این مسابقات مشارکت دارند، انتظار می‌رود برخی نهادها که توان بیشتری دارند و مسؤولیت برنامه‌های فرهنگی و هنری را بر عهده‌دارند مشارکت بیشتری در این قبیل برنامه‌ها داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان افزود: این جشنواره با مشارکت گروه فرهنگی هنری آفتاب که یک مجموعه مردم‌نهاد و غیردولتی است برگزار می‌شود و نهادهای دولتی نقش چندانی ندارند.

وی با تأکید بر اینکه آمادگی مشارکت با نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ نماز در جامعه را داریم، عنوان کرد: اگر هر نهادی احساس می‌کند که می‌تواند بهتر از ستاد اقامه نماز چنین برنامه‌ای را اجرا کند با کمال میل آماده همکاری هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

شمس‌الدین گفت: باید با استفاده از ظرفیت هنرمندان و ابزار هنر، فرهنگ نماز در جامعه توسعه یابد و هنر اسلامی رشد و گسترش پیدا کند.

گفتنی است جشنواره ترنم الهی توسط ستاد اقامه نماز استان سمنان و با مشارکت گروه فرهنگی هنری آفتاب سمنان صبح روز جمعه 8 اردیبهشت با حضور 10 گروه سرود نوجوان استان سمنان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودان و نوجوانان شهر سمنان آغاز و عصر همان روز، ساعت 16 آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان با حضور مسؤولان شهرستان و استان سمنان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با عضویت در کانال تلگرامی این جشنواره به آدرس @taranome_elahi از آخرین اخبار این جشنواره مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار