رئیس اتاق بازرگانی استان قم در نخستین جلسه هم اندیشی و تدوین برنامه های راهبردی اتاق بازرگانی استان یکی از مهم ترین دغدغه ها ومصائب بخش تولید وصنعت در سال 96 را مسائل بانکی عنوان کرد.
کد خبر: ۴۱۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸ 27 April 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی در این جلسه که با حضور اعضای هیات رئیسه ، هیات نمایندگان ومعاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برگزارشد ضمن اشاره به تبیین راهبرد کلان اقتصاد کشور از سوی مقام معظم رهبری که در دستور کار تمامی فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: مطالبات رهبری از مسئولان در سال 96 تمرکز بر تولید و اشتغال بود واین مطالبه ای است که بخش خصوصی نیز از دولت دارد .
 
وی یاد آور شد: در همین راستا در دیدار نوروزی اعضای اتاق بازرگانی قم با ریاست مجلس شورای اسلامی "جناب آقای دکتر لاریجانی" مشکلات واحدهای تولیدی با بانک ها به ویژه مسئله مالیات برارزش افزوده که سبب قفل شدن بازارداخلی شده است از جمله درخواستهای بود که اتاق بازرگانی قم  تقاضای پیگیری و به نتیجه رساندن این مهم را از ریاست محترم مجلس نمود.

مهم ترین انتظار بخش خصوصی در سال 96
 
خاکی در ادامه تاکید کرد: این مشکلات بارها به شیوه‌های مختلف از دولت درخواست شده اما باوجود برخی اقدامات مشکلات اصلی هنوز پابرجاست، تعطیلی واحدهای تولیدی ،دپو کالا درانبارها به دلیل نبود مشتری دربازارهای داخلی و  وجود رقبای منطقه ای چون ترکیه وچین در بازار خارجی ، مبحث ارزش افزوده و سود بالای تسهیلات بانکی با نرخ 24درصد سبب شده ازیکسو سرمایه گذاران ورود به کار تولیدرا عقلانی ندانند و از این منظر طرح های توسعه ملی عملیاتی نشود وازسوی دیگر واحدهای تولیدی فعال به دلیل مشکلات ازچرخه تولید خارج شده و باخیل اعظیم بیکاران روبرو شویم.
 
به گفته رئیس اتاق بازرگانی قم طبق آماراعلام شده از سوی بانک جهانی 500 هزار نفر به تعداد بیکاران اضافه شده است که به دلیل مشکلات مذکور واحدهای تولیدی قادر به حفظ ویا جذب نیروی جدید نخواهند بود.
 
رئیس اتاق بازرگانی قم معتقد است مهم ترین مشکل بازار تولید سال 96ارزش افزوده است وبه اعتقاد فعالان بخش خصوصی ارزش افزوده می بایست از مصرف کننده نهایی گرفته شود.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم نیز در این نشست نرخ سود سپرده بانکی را جز آن دسته از موارد اقتصادی دانست  که برای اغلب مردم جالب توجه است و کاهش و افزایش آن در تولید تاثیرگذاراست.
 
حسن آقاجانی درتشریح این مسئله افزود: متاسفانه بالابودن نرخ سود سپرده بانکی سبب دپو پول در بانکها  می شود و چنانچه این سود کاهش پیدا کند پول در بازار پخش و به تولید کمک میشود.
 
وی همچنین تاکید کرد: بالابودن هزینه تولید و گران تمام شدن محصول نهایی از مشکلات حل نشده سال 95 است که باید تلاش کرد با همکاری بخش دولتی هزینه تولید را پایین آورد.
 
در ادامه این جلسه اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشکل واحدهای زیر پله ای و فرار مالیاتی این واحدها، تشکیل ستاد تسهیل ومشاور ه زیر چتر حمایتی اتاق بازرگانی در راستای کمک به واحدهای تولیدی بدهکار، ارتباط بیشتر مرکز داوری اتاق بازرگانی قم با دادگستری استان و کانون وکلا جهت ارائه خدمات کارشناسی تر به اعضا، برنامه های واحد بین الملل اتاق بازرگانی قم در خصوص اعزام و پذیرش هیات تجاری  و مسائل مرتبط با پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان جدید اتاق بازرگانی قم در دستوربررسی و اقدام قرار دادند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار