دومین جشنواره گلستان‌خوانی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان فارس به‌منظور تكریم شاعر بزرگ پارسی‌گوی، سعدی شیرازی برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 27 April 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:به‌منظور تكریم شاعر بزرگ پارسی‌گوی، سعدی شیرازی، دومین جشنواره گلستان‌خوانی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان فارس امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد.

حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: طرح گلستان‌خوانی از جمله طرح‌هایی است که در همه جای استان فارس از استقبال خوبی برخوردار شده است.

وی گفت: برای استان فارس جای بسی افتخار است که از چهار ستاره جهانی تاریخ ادبیات ایران یعنی فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ دوتن در شیراز هستند.

آذری یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش را آشنا كردن دانش‌آموزان با هویت تاریخی و ادبیات ایران عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های هویت‌سازی زبان فارسی است و سعدی بعد از فردوسی بیشترین نقش راپاسداشت و ترویج زبان و ادبیات فارسی داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: نسل جوان و دانش‌آموزان ما برای آشنایی با تاریخ ادبیات ایران باید گلستان و بوستانسعدی را به عنوان آثاری بسیار مفید مطالعه کنند و این‌گونه است که ادبیات و زبان فارس را به عنوان یک هویت حفظ خواهیم کرد.

وی تأكید كرد كه وظیفه آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را با کسانی که در تاریخ ادبیات فارسی میراث گرانبهایی برای ما به ارمغان آورده‌اند، آشنا كرد.

به گفته آذری، بزرگترین ویژگی سعدی این است که با مخاطبان خود به نحوی صحبت کرده که همه به اندازه نیاز خود می‌توانند از سخنان وی استفاده کنند و به همین دلیل در بیشتر خانه‌هاگلستان و بوستان سعدی جای خود را بازکرده، چراکه برای همه نسل‌ها و همه اقشار جامعه پیام دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: گلستان و بوستان حدود ۷۰۰ سال قبل به ما ارائه شده که هر آنچه برای زندگی نیاز است نیز در آن ارائه شده است ولازم است برای پاسداشت آن همت کنیم.

آذری اظهار كرد: اگر نوجوانان و جوانان ما با سعدی آشنا شوند در زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها بسیار مؤثر است و امید است با ادامه طرح‌های اینچنین در سطح مدارس، زمینه آشنایی دانش‌آموزان با بزرگان تاریخ و ادبیات ایران بیشتر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار