فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش گفت: مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر خلبان علی‌اکبر شیرودی امروز در محل شهادت وی در سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 27 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،فرهاد آرایانفر امروز ، اظهار داشت: بازی‌دراز مجموع ارتفاعاتی استراتژیک، پراهمیت و صعب‌العبور با میدان دید و تیر وسیع است که در ابتدای جنگ به دست مزدوران بعثی افتاد.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش عملیات بازی‌دراز را روایتی از رشادت رزمندگان اسلام دانست و گفت: عملیات بازی‌دراز در محور سر پل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه و ارتفاعات بازی‌دراز به صورت نیمه گسترده در تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه 60 به فرماندهی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج انقلاب اسلامی و بسیج عشایر انجام شد.

وی تصریح کرد: نیروهای شناسایی سپاه پاسداران، قرارگاه مقدم غرب سپاه پاسداران و ارتش نخستین عملیات نیمه گسترده را در این منطقه طرح‌ریزی کردند که با نام عملیات بازی‌دراز در تاریخ یک اردیبهشت 60 آغاز شد و به مدت هشت روز طول کشید و طی آن نیروهای ایرانی و عراقی بارها به تک و پاتک متقابل پرداختند.

آریانفر یادآور شد: رشادت‌ها، پایمردی‌ها و دلاوری‌های شهیدان همچون سرلشکر علی‌اکبر شیرودی، سرلشکر حسین ادبیان فرمانده گردان تکاور، شهید بهنیا بیسیم‌چی و سایر شهیدان گرانقدر که در این عملیات با فدا کردن جان پاک و خون خود درخت تنومند انقلاب را در این عملیات آبیاری کردند، باید گرامی‌داشت.

وی با بیان اینکه به رسم هر ساله مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در این نقطه برگزار می‌شود، افزود: یادواره شهید سرلشکر علی‌اکبر شیرودی، 33 تن از شهدای ارتش، 20 شهید بسیج و سپاه انقلاب اسلامی در عملیات غرورآفرین بازی‌دراز، امروز در محل شهادت وی در سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

آریانفر ادامه داد: این مراسم با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیان، مسئؤولان، خانواده‌های معظم شهدا، جوانان، بسیجیان و قشرهای مختلف مردم در قالب کاروان‌‌های راهیان‌ نور در روستای «زرین‌جوب» سرپل‌‌ذهاب ساعت 17:30 دقیقه برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار