رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه حدود پنج هزار بانوی خیر مدرسه‌ساز در کشور داریم، اظهار کرد: این خیرین حداقل یک مدرسه و برخی تا 40 مدرسه هم ساخته‌اند.
کد خبر: ۴۱۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 27 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،  خدیجه نیزاری در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 28 هزار خیر  مدرسه ساز در کشور داریم،
افزود: بیش از 19 هزار نفر از این خیرین را مردان، حدود پنج هزار نفر  رازنان و حدود چهار هزار نفر را اشخاص حقوقی  تشکیل می‌شوند.

نیزاری با اشاره به آمار حدود پنج هزار نفری بانوان خیر مدرسه ساز کشور تصریح کرد: شاید تعداد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور به نسبت آقایان کمتر باشد، اما ویژگی متفاوت بانوان خیر مدرسه ساز در مقایسه با مردان این است که بانوان "خیر ساز" هستند.

مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: بانوان با توجه به تاثیرگذاری بالای خود در خانواده، نقش مهمی در تشویق پدران، همسران و برادران خود به کار خیر  به‌ویژه مدرسه‌سازی دارند و از این حیث شایسته تکریم هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت علم و علم‌آموزی در دین مبین اسلام، اظهار کرد: حدود 500 آیه در قرآن کریم در باب  علم و علم‌آموزی آمده و این نشان از اهیمت این دو مهم در دین مبین اسلام دارد.

مجتبی نیک‌کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت علم و علم‌آموزی در دنیای کنونی، اظهار کرد: امروز کشورها به اندازه توانایی علمی خود قدرت دارند و حرفشان در دنیا پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: علم به تکنولوژی و پیشرفت کشورها می‌انجامد و همه اینها اهمیت و لزوم تجهیز به علوم روز دنیا را برای رسیدن به اقتدار کشور نشان می‌دهد.

وی در ادامه مدرسه‌سازی خصوصا در مناطق محروم را شایسته تکریم دانست و اظهار کرد: در گذشته نخبگانی در نقاط دورافتاده و روستاها به دلیل نداشتن مدرسه عملا از علم محروم 

مانده و کشور از نبود این نخبه ها دچار خسران می‌شد و امروز به همت خیرین مدرسه ساز این خسران را در آینده کشور نخواهیم داشت.

وی افتادن در مسیر مدرسه سازی را سعادتی بزرگ عنوان کرد و افزود: این مسیر نام نیک از آدمی به جا می‌گذارد و قرار گرفتن در این مسیر لیاقت می‌خواهد.

نیک‌کردار با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز به علم و آموختن یاری می‌رسانند، این موضوع را در راه پیشرفت کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: در بیان جایگاه آموزش و پرورش در رسیدن به توسعه همین بس که کشورهای توسعه یافته به آموزش و پرورش خود بهای بیشتری می‌دهند.

در این مراسم کاظم قلم‌چی موسس موسسه آموزشی قلم‌چی و از خیرین مدرسه ساز تعهد ساخت 20 مدرسه در مناطق روستایی استان را داد که بنا به وعده مدیر کل نوسازی مدارس 
استان کرمانشاه این مدارس مهرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. 
همچنین تعدادی از خیرین استان متعهد به ساخت و مشارکت در امر مدرسه سازی  شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار