قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز بیش از هر زمانی به وحدت و عقلانیت در امت اسلامی نیاز داریم چرا که آسیب‌های ناشی از جهل و انحراف در مسلمانان منطقه دیده می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 27 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید مرتضی بختیاری در مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام که با حضور تولیت‌های اعتاب و آستان‌های مقدس در کربلای معلی برگزار شد اظهارکرد: این گردهمایی نشان از موفقیت حرکت بزرگی است که مردادماه سال گذشته از مشهد آغاز شد.

وی افزود: زیارت، ابزاری برای نزاهت روح و پاکی باطن است و زائر با رعایت ادب در محضر معصوم تمرین عبودیت می کند و با قرائت دعا پیام آموزنده دین را درک می کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) اسوه حسنه است تاکید کرد: بر خادمان و رهروان ایشان نیز مسیر فعالیت روشن است و ما نیز باید الگوی خویش را از آن مقتدا دریافت کنیم.

وی افزود: نیاز کنونی جهان، بازگشت به رهاورد پیامبر اعظم(ص) است زیرا عناصر محوری عصر کنونی، استعمار، استثمار و استبداد استکبار جهانی است که امت اسلامی را به فقر فرهنگی و ضعف اخلاقی مبتلا کرده است. بنابراین امروز بیش از هر زمانی به وحدت و عقلانیت در امت اسلامی نیاز داریم چرا که آسیب‌های ناشی از جهل و انحراف در منازعات درون دینی مسلمانان منطقه دیده می‌شود.

بختیاری با اشاره به این که کسانی هم خود کژراهه می روند و هم دیگران را تهدید و تطمیع می کنند و قبل از هر اقدامی بر مراکز مقدس مذهبی می تازند، شاگردان ابلیس هستند، گفت: به حکم آیات کریمه قرآن، سنت الهی حفظ حق و دفاع از آن است و دوران سلطه باطل پایدار نخواهد بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تاکید بر مسئولیت سنگین متولیان اعتاب و آستان های مقدس در برابر زائران گفت: سقایت زائران و ساخت و ساز ابنیه خدمت مهمی است اما مهمتر از آن نشر معارف قرآن و عترت است.

وی یکی از امدادهای الهی در گسترش و تعمیق خدمت به معارف دینی و زائران بارگاه اولیای الهی را گردهمایی تولیت‌های معظم اعتاب شیعه در قالب اجلاسیه اعتاب مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: آثار و برکات این اجلاس هر روز بیشتر و نورانی تر بوده و در آینده شاهد برکات بیشتری هم خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار