با حضور نزدیک به 50 نفر از تشکل‌های فعال؛
نشست هم‌اندیشی سفیران مصطفی(ص) با حضور نزدیک به ۵۰ نفر از دانشجویان و فعالین تشکل‌های علمی دانشگاه‌های مختلف تهران و دانشگاه‌های شیراز، مشهد، تبریز، قم و قزوین در محل پارک فناوری پردیس واقع در شهر پردیس برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 27 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، در این نشست یک روزه، دانشجویان در قالب یک بحث و گفتگوی چالشی، حول موضوعاتی همچون مرجعیت علمی و چیستی آن، مفهوم علم و فناوری و رابطه این دو مقوله، نقطه نظرات خود را مطرح کردند و به نقد نظرات یکدیگر پرداختند.
این گزارش حاکی است، در ادامه نشست و در نوبت عصر، دانشجویان که در قالب‌ گروه‌های مختلف تقسیم شده بودند، جلسات هم‌اندیشی کوچکی را تشکیل دادند و حول موضوعات مختلفی همچون مرجعیت علمی جهان اسلام، نقش جایزه مصطفی(ص) در تحقق این مهم و نحوه تعامل‌ تشکل‌های دانشجویی و علمی با دبیرخانه جایزه، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. پس از آن از هر گروه یک نفر، به تشریح نظرات و ایده‌های ‌گروه‌ها پرداخت که درنهایت به جمع‌بندی‌هایی در جهت پیشبرد اهداف نشست ختم شد.
مهدی صفاری‌نیا در این نشست با اشاره به کمیاب بودن فرصت‌هایی نظیر این نشست، گفت: قبل‌تر چنین فضاهایی به وجود نمی‌آمد ولی امروزه با توجه به پیشرفت مراکز رشد فناوری، فضای بهتری پیش روی ماست.
رئیس پارک فناوری پردیس از لزوم برنامه‌ریزی سفیران مصطفی(ص) برای آینده خود از همین دوران دانشجویی سخن گفت و افزود: دوران دانشجویی بهترین فرصت برای بسط و تقویت توانایی‌هاست و تک‌تک شما دانشجویان می‌توانید در حوزه علم و فناوری جریان‌ساز باشید.
همچنین در ابتدای نشست، سید علی عمرانی، رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) به معرفی اجمالی از پارک فناوری پردیس پرداخت و سپس در قالب ارائه‌ای، دانشجویان را با جایزه مصطفی(ص)؛ نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام، بیش از پیش آشنا کرد و مأموریت‌ها، اهداف و چشم‌اندازهای این جایزه را تشریح نمود.
وی در ادامه به توضیح برخی فعالیت‌های دیگر جایزه همچون برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی (STEP)، مسابقه دانش‌آموزی نور و نخستین آئین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص)، پرداخت.
گفتنی است، سلسله نشست‌های سفیران مصطفی(ص) با محورها و فعالیت‌هایی شامل تبادل نظر در چگونگی دستیابی مرجعیت علمی جهان اسلام و ضرورت آن، هم‌اندیشی در حوزه بهره‌برداری از توانمندی‌ها و پتانسیل نخبگان علم و فناوری در جهان اسلام به منظور ارتقای سطح رفاه، امنیت و سلامت در کشورهای اسلامی و هم‌فکری در خصوص توسعه شبکه همکاری علمی سفیران مصطفی(ص) در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار